Musikk og Hi-Fi Rema1000 - min nye platebutikk?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
På ettermiddagens handlerunde hos Rema1000, røska jeg med meg Mumford & Sons "Babel". Det er en cd som jeg har tenkt å kjøpe, heilt siden jeg hørte landeplagen "I will wait" for første eller andre gang på radio. Vel, i dag sto den der i nærheten av kassa, til kr. 98,-. Dette er faktisk den 7. eller 8. cd'en som jeg kjøper på dagligvarebutikker. Sist var det Secret Garden sin siste, som var et medlemskupp hos Coop Mega. Den var helt ok å ha i bilen på turen fra Mo i Rana til Bodø....

Men det jeg ville fram til, er følgende: Er Rema1000 eller Coop Mega våre nye musikkforretninger? Blir det sånn at vi kan plukke oss litt vinyl eller cd'er, sånn mellom melk, Norvegia og kaffe??

PS: "Babel" er en artig sak, bare så det er sagt...

N

nb

Gjest
Neppe. De kommer nok ikke til å ha mer enn noen "bestselgere" eller saker de får kjøpt inn til dumpingpris og kan selge med grei margin. Din fremtidige platebutikk er internett, vi er der jo egentlig allerede.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
nb, du har sikkert rett i det. Selv om jeg handler fra Big dipper eller Platekompaniet, skjer det som regel via internett, ja. Jeg har ikke blitt helt forrolig med å handle rett fra den store verden,men forstår det sånn at mange her gjør nettopp det. Men det hadde vært fint med ei vinyl- og cdsjappe her i byen, eventuelt ei lita hylle på Rema1000 hvor det kunne finnes et litt større utvalg.

Reitan har vel en smule musikerbakgrunn, så hvem veit?

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Posten hadde ett lite utvalg av cd,er her for få år siden.

Dette og DVD ble kuttet ut, og posten skal vel legge ned her om ikke for lenge.
Men kjøpte noen cd,er hos dem.

Ellers har jeg kjøpt en del cd,er hos den lokale Statoilstasjon - men fyller ett annet sted nå, så er sjeldent innom.
Også de kunne ha diverse interessante utgivelser fra tid til annen.

Ser også at det lokale Rema har en del DVD,er, og kommer sikkert etterhvert med mere cd.

Når det gjelder navnet Rema har jeg tidligere tøyset med en niese at vi skulle starte ett begravelsesbyrå/kremmeringsselskap og kalle det Krema 1000

OskarIII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.12.2012
Antall liker
75
Sted
Nyköping
I Halland finns det gigantiska lågprisvaruhuset Ge-Kås (Mer känt som Ullared efter den lilla byn den ligger i). Vi vallfärdar dit för storköp några gånger per år, trots lång bilfärd och köer och trängsel i varuhuset.
"Ullared" har också ett stort utbud av CD och DVD. Inte bara billiga samlings-plattor (CD) utan också välsorterat me de senaste släppen av CD och DVD-film.

Mycket av min CD-samling är köpt i Ullared.

Topp Bunn