Reloop 5 performance

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Hei

Er i tenkeboksen for å bytte platespiller. Har for tiden en Rega Rp1 Stereofil 10 th anniversary.

Er det noen her på forumet som har testet reloop 5 performance?

Mvh Johan

Sist redigert:

Lancaster

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2013
Antall liker
2.515
Torget vurderinger
1
Performance betyr vel at den leveres med Ortofon Bronze som pickup i stede for Ortofon Red, så du får vurdere om det er den pickupen du ønsker å bruke, eller om du heller skal kjøpe den billigste utgaven med Red og oppgradere med den pickupen som du selv har lyst på. Bjørn.H har kjøpt denne spilleren og oppgradert med annen pickup, han er så vidt jeg vet den eneste her som har spilleren og kan si noe om den. Spilleren står på min innkjøpsliste/oppgradering, men ikke bestemt meg for pickup enda.

• Liker
Reaksjoner: JEJ

Unisas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2016
Antall liker
37
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Hei

Er i tenkeboksen for å bytte platespiller. Har for tiden en Rega Rp1 Stereofil 10 th anniversary.

Er det noen her på forumet som har testet reloop 5 performance?

Mvh Johan
OHC spilte på denne på Vårpuls med noen store Focaler og ganske kostbar Ayre elektronikk.
Låt veldig bra i mine ører. Selv om jeg er en Regaeier, skal jeg inrømme at DD har noe for seg for å treffe perfekt på tempo og hastighet. Synes den virket som en fornuftig pakke på messen. Antar at 2M Bronze passer armen godt siden produsent velger denne løsningen. Ellers har jeg alltid likt Nagaoka på disse type DD spillere.

• Liker

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.666
Torget vurderinger
1
Jeg har Reloop Turn 5 med Clearaudio Virtuoso MM, og kan anbefale den. Ortofon 2M Red som Turn 5 er utstyrt med ligger i eska ettersom jeg kjøpte Virtuoso'en med spilleren. Sistnevnte er MM, har et nøytralt og godt balansert lydbilde med detaljert og balansert bass, med en nydelig mellomtone som er relativt nøytral og detaljert. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å prøve V2 utgaven senere eller noe annet, men det virker som at Clearaudio sine MM Pick-up'er er gode valg her og er slett ikke perler for svin på en Turn 5.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Jeg har Reloop Turn 5 med Clearaudio Virtuoso MM, og kan anbefale den. Ortofon 2M Red som Turn 5 er utstyrt med ligger i eska ettersom jeg kjøpte Virtuoso'en med spilleren. Sistnevnte er MM, har et nøytralt og godt balansert lydbilde med detaljert og balansert bass, med en nydelig mellomtone som er relativt nøytral og detaljert. Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å prøve V2 utgaven senere eller noe annet, men det virker som at Clearaudio sine MM Pick-up'er er gode valg her og er slett ikke perler for svin på en Turn 5.
Hei Bjørn, takker for svar.

Hvilken RIAA bruker du?

Mvh Johan

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.666
Torget vurderinger
1
Jeg bruker for tiden Primare R32 (google bilder av den, så ser du at det er mest luft innvendig..) -det er en god RIAA som bruker mye plass i hylla. Man kan jo spare noen kroner å kjøpe en RIAA fra f.eks Rega, og gå for en som passer til MC eller MM Pickup. Men jeg ville ha muligheten for fleksibilitet med tanke på dette og kjøpte en Primare R32 på bruktmarkedet.

Når det gjelder Turn5 fra Reloop, så er de like alle sammen, med unntak av at de kan utstyres med en annen Pickup av leverandør/forhandler. Jeg har den originale Pickup'en i eska, den den har jeg ikke brukt.

• Liker
Topp Bunn