REL ST-serien massakrert?

Valvester

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Har REL faktisk gått til det skritt å "discontinue" utmerkede subwoofere som REL Strata V???

Ser at Mono har den og andre i ST-serien i prislista si, mens hos REL er det bare endeløse rekker med Blaffrefleks-subber - uten en fjernkontroll i sikte.

Noen som har peiling på hva de driver med?

O

omholt

Gjest
Ca. et halvt år siden denne serien gikk ut. Den har blitt erstattet av B-serien.

U

utgatt60135

Gjest
Da jeg kjøpte Stampede hadde de en god del igjen, så det er verd å ta en telefon til Mono hvis du er interessert i å kjøpe. REL fikk nye amerikanske eiere. De går mer inn for allroundere i stedet for best ytelse for musikk? Det er synd!

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.291
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Lyngen skrev:
Da jeg kjøpte Stampede hadde de en god del igjen, så det er verd å ta en telefon til Mono hvis du er interessert i å kjøpe. REL fikk nye amerikanske eiere. De går mer inn for allroundere i stedet for best ytelse for musikk? Det er synd!
Fra engelsk håndlaget kvalitet :p, til salg til utspekkulerte amerikanere, som messe produserer dem i kina :'(

Selv bryr jeg meg ikke lenger om de nye produktene til Rel lenger, men alle de eldre modellene i high-end sigmentet, samt Storm 5, Strata 5, Stampede og Quake er legendariske produkter, som jeg ikke tror vil bli passert av konkurentene på mange mange år.

Fantastiske produkter å komme over på bruktmarkedet, eller kjøpe med rabatter fra leverandøren før lagrene blir tomme ;)

Valvester

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Men inn i #$#($(/&#&$#, da!

Nye amerikanske eiere? Det forklarer saken.

Jeg forventet at etterhvert skulle alle subene deres få fjernkontroll - meget praktisk å kunne justere frekvenser Hz for Hz fra godstolen.

Men neida - nå skal det gjøres på gamlemåten - bøyd over suben og fetling med små knotter.

#(/$#&($"##$ Idiotisk.

Hadde det vært de opprinnelige eierne ville jeg ha kalt dem grauthuer. Men dette er jo amerikanere, så det ville være smør på flesk...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare sånn for ordens skyld; REL var ikke opprinnelig engelsk men walisisk. Elementene (Volt) er engelske.

Mvh Vidar P

Valvester

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.06.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Synes jeg hører amerikanerne...

"What? Is that a subwoofer? Where's the woofer? No port? What's that about?
God damn it, Limeys! You GOT to make it look like a speaker! No, No, No - drop
those namby, pamby Mickey Mouse subs - show us some WOOFERS!"

Yeeha dere...

Topp Bunn