Juss og økonomi Reklamasjon etter 3. gangs service

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.424
Torget vurderinger
1
Jeg har en drone (DJI Phantom 3 Standard) som jeg bruker noen til og fra. Jeg har hatt mye problemer med denne og den har vært inne til reparasjon 2 ganger på 2 år. Noe feil med signalene som gir elendig rekkevidde som i praksis gjør dronen ubrukelig. Nå har jeg igjen fått samme feil og må nå levere denne for tredje gang og kan da slik jeg forstår kreve ny.

Hvordan er reglene for dette? Jeg mottok aldri noen dokumentasjon på de tidligere reparasjonene slik at jeg ikke kan dokumentere at dette har vært gjort. Den ble kjøpt og reparert via OBS (hadde et supertilbud på disse dronene en gang i tiden) og det er vel unødvendig å si at de ikke har særlig teknisk kompetanse på dette stedet. Forrige gang jeg hentet den spurte jeg etter dokumentasjon, men ble bare møtt av et uforståelig ansiktsuttrykk fra en vikar som selvfølgelig ikke visste noe om hva som var gjort, hvor den var sent eller i det hele tatt hva dette var. Bruker den ikke mye, men er veldig kjekk å ha. Mener jeg ga 6000 for den.

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.424
Torget vurderinger
1
Dom fra verksted: Vannskade - enheten blir ikke reparert.

Ikke en stor sak og jeg overlever fint en avskrivning av denne dronen. Jeg synes allikevel dette høres svært merkelig ut da jeg ikke kan forstå at min bruk kan ha resultert i en vannskade. Har ikke vært i bruk i dårlig vær og har uansett vært brukt minimalt siden forrige service. Problemene begynte jo også lenge før det ble snakk om noe vannskade. Mulig å etterprøve hva verkstedet uttaler seg om her? Noen tips til fremgangsmåte her?

C

cruiser

Gjest
Tja.. er det korrosjon på flightcontrolleren er det jo vanskelig å komme unna, hva slags drone er dette?

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.424
Torget vurderinger
1
DJI Phantom 3 Standard

C

cruiser

Gjest
Relativt greit med deler å få tak i til den der hvis du vil reparere selv, men det var ikke det som var spørsmålet. Jeg tipper du har en dårlig sak hvis de har funnet korrosjon på kretskortene. Du kan jo be om noen bilder av det i første omgang kanskje?

G

Gjestemedlem

Gjest
Nå spekulerer jeg bare, men mobiler har en patch inne i seg som blir misfarget av fuktighet og fungerer som et tydelig tegn på fuktighetsskade. Du kan glemme å få reklamasjon på en telefon om denne er aktivert. Mulig det er samme i droner?

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.424
Torget vurderinger
1
Det er mulig at det er en slik sak installert. Jeg stiller meg bare tvilende til hele historien med vannskade da jeg ikke kan forstå når denne skaden har oppstått. Som sagt har den vært inne til service flere ganger for samme feil og det er litt mystisk at dette med vannskade kommer opp når det ser ut til at jeg skulle fått et ny enhet. Må også si at min erfaring med vannskade på elektronikk er at det da slutter å fungere. Det er jo ikke tilfelle med min enhet, kun en ustabil link mot fjernkontrollen som jo er et velkjent problem opp www.

Men jeg kommer ikke til å gjøre ytterligere med dette tror jeg.

Topp Bunn