Jeg har en drone (DJI Phantom 3 Standard) som jeg bruker noen til og fra. Jeg har hatt mye problemer med denne og den har vært inne til reparasjon 2 ganger på 2 år. Noe feil med signalene som gir elendig rekkevidde som i praksis gjør dronen ubrukelig. Nå har jeg igjen fått samme feil og må nå levere denne for tredje gang og kan da slik jeg forstår kreve ny.
Hvordan er reglene for dette? Jeg mottok aldri noen dokumentasjon på de tidligere reparasjonene slik at jeg ikke kan dokumentere at dette har vært gjort. Den ble kjøpt og reparert via OBS (hadde et supertilbud på disse dronene en gang i tiden) og det er vel unødvendig å si at de ikke har særlig teknisk kompetanse på dette stedet. Forrige gang jeg hentet den spurte jeg etter dokumentasjon, men ble bare møtt av et uforståelig ansiktsuttrykk fra en vikar som selvfølgelig ikke visste noe om hva som var gjort, hvor den var sent eller i det hele tatt hva dette var. Bruker den ikke mye, men er veldig kjekk å ha. Mener jeg ga 6000 for den.
Hvordan er reglene for dette? Jeg mottok aldri noen dokumentasjon på de tidligere reparasjonene slik at jeg ikke kan dokumentere at dette har vært gjort. Den ble kjøpt og reparert via OBS (hadde et supertilbud på disse dronene en gang i tiden) og det er vel unødvendig å si at de ikke har særlig teknisk kompetanse på dette stedet. Forrige gang jeg hentet den spurte jeg etter dokumentasjon, men ble bare møtt av et uforståelig ansiktsuttrykk fra en vikar som selvfølgelig ikke visste noe om hva som var gjort, hvor den var sent eller i det hele tatt hva dette var. Bruker den ikke mye, men er veldig kjekk å ha. Mener jeg ga 6000 for den.