Reisetråden

U

utgatt60135

Gjest
Sentralen trenger en tråd om reisemål :).

Her er det bare å skryte i vei, få reisetips og komme med anbefalinger.

Selv har jeg reist mye, kanskje litt vel mye da min lille formue har blitt spredd utenfor vært landstrakte territorium. Kunne ha sittet med meget dyrt high-end anlegg eller flott leilighet og bil om jeg hadde hørt på far. Men ville jeg ha byttet? Nei, men jeg hadde reist litt mindre og ikke så lenge om gangen kanskje.

Det har blitt 42 land til nå, mest i europa. Tre 1/2 års opphold i Frankrike, India og Brasil. Siste planlagte tur til Sør Afrika, Mosambique og Zambia måtte droppes denne gang pga signaturen min.

Favoritter? Ingenting blir som den aller første interrail turen nedover europa som tenåring. Å komme rullende inn til Berlin var facinerende. Frankrike har vært besøkt klart mest. Portugal, Italia, Croatia og Istanbul er også topp reisemål i europa. Transsylvania i Romania er er spennende reisemål som er lite brukt/kjent. Morsomt å ha vært i Moskva også.
Oman er et annet eksotisk "uberørt" spennende reisemål. Brasil så klart, Tikal i Guatemala og Belize. New York! India er et land uten om det vanlige elsket og hatet på samme tid. Kongenes da, pyramidene og musseet i Kairo er et must see i lige måte Jerusalem og dødehavet. Den fineste ferien jeg har hatt tror jeg er Malaysia.

K

kbwh

Gjest
Barcelona; Mies' gjenoppbygde tyske paviljong fra verdensutstillingen i '29. Sette seg i kongens tronstol og bare dyrke langsomheten. Verd hele turen. På kjøpet: Barri Gothic, strendene, maten, Gaudibyggene. Kjekk by, Barcelona.

N

nb

Gjest
Korsika. Gjøre ingen verdens ting en ukes tid i en av de meget behaglige byene der. Så leie bil en uke og kjøre rundt på øya. Den er ikke stor, jeg brukte 3/4 tank diesel på en uke. Tørrtrening på vestlandsveier anbefales om man synes standarden på norsk veinett er laber og høydeskrekk frarådes.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Likte meg godt i Lisboa, en salig blanding av gammelt og nytt.
Mye god sjømat og sigarer + portvin.
anbefales sterkt.

T

Thomas1

Gjest
Mitt rareste minne er vel når jeg skulle til Sahara. På vei dit måtte vi ta en overfylt båt over en elv som besto mest av kloakk og døde dyr. Dermed var det en buss som knelte sammen 2 ganger. Først en drivaksling og så motoren som ikke tålte varmen. ( 55 C )
Vel fremme ble vi kledd for å tåle solen og varmen. Da så jeg ut som Sheik Ben Reddik fy fasan.

Ellers er jeg å finne sammens med kjendisene på Anfi del Mar. ;)

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Var et par dager i Riomaggiore i Cinque Terre i Italia. Cinque Terre er tre småbyer forbundet med slike veier:

Selve byen vises ikke, da den er gjemt inne i en elvedal. Spesielt sted. De bygger husene sine oppå hverandre siden det ikke finnes flat mark. Kjørte ned dit i en Astra og klarte akkurat svingene uten å rygge, men ble litt forfjamset når det suste forbi en italiensk trehjuls lastebil på innersvingen. :)
Anbefales i alle fall som stopp om noen er i nærheten med sykkel eller bil.

P

Parelius

Gjest
Dei som vil vere med på arbeidsleir i Portugal (kanskje eg skal legge meir brustein i hagen) kan melde si interesse.....De kan få bu i telt i hagen, låne dusj og toalett, og få øl når det trengs.....
Reise inkludert? Og øl (m/malt ved siden) når JEG trenger det? Jeg melder meg til velvillig tjeneste!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Min neste reise går på lørdag med denne baljen:

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Jeg har ikke vært så mange steder men har vært en svipp tur til Zurich en helg. Det var noen år tilbake når jeg dro dit for å møte ex'en min for første og eneste gang. (hun ble skutt der, noen uker senere). Det var en fin by. Men jeg kunne ikke tenkt meg å bo der. Alt for mye kaos rundt meg. Men du granskauen så mye lekre italienske biler som suste rundt meg. Ok noen porcher og da. hehe.

Siden har jeg jo vært på filippinene i Manila, Cebu hvor kona bor og Bohol øya Pandanon hvor jeg bygger krypinn (les hytte).

Topp Bunn