Reisetips: Barnas dyrepark

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Hei folkens.
Ville bare anbefale de av dere med barn et besøk på barnas dyrepark i Lindesnes kommune. Vi hadde en tur dit for et par uker siden og det var litt av en opplevelse både for meg selv og pjokken.
Hele konseptet var dødsbra, hvor barna kunne komme helt innpå dyrene. Bondegård med dyr man typisk finner på sånne plasser, pluss litt mer eksotiske fugler. Polarrev hadde de også.

Etter besøket er det bare noen minutters kjøretur ut til lindesnes fyr, som også virkelig er verdt et besøk.

God sommer :)

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Tusen takk for gode tips, dette tiltross for at jeg ikke har egne barn.

Veldig koselige bilder, ikke minst på grunn av den skjønne lysluggen :)

Lin

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Så jo veldig koselig ut da. Har en niese på 7 som jeg vet elsker dyr. Skal tipse søss.
Takk for flotte bilder og info. :)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.727
Vet jeg har et litt annet verdisyn på dyr enn de fleste, men innhegnet eksotisk fugl og polarrev burde være grunn nok til å boikotte hele opplegget. No cage is big enough.

Beklager om jeg var litt gledesdreper her. Fint at barn burde kunne se og tilogmed komme nært på dyr for å lære at de er levende og følende vesen. Respekt altså. Noe av dette dyreholdet virket ganske respektløst, men skal være den første til å si at jeg vet lite om denne gården. Håper jeg ikke skapte for dårlig stemning. Hei.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette er akkurat hva unger liker, elefanter, løver og giraffer er vel og bra, men å kunne få gå inn til og klappe geiter og andre dyr overgår det meste. Dette har danskene visst lenge, der finner man mange slike parker.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
emokid skrev:
Vet jeg har et litt annet verdisyn på dyr enn de fleste, men innhegnet eksotisk fugl og polarrev burde være grunn nok til å boikotte hele opplegget. No cage is big enough.

Beklager om jeg var litt gledesdreper her. Fint at barn burde kunne se og tilogmed komme nært på dyr for å lære at de er levende og følende vesen. Respekt altså. Noe av dette dyreholdet virket ganske respektløst, men skal være den første til å si at jeg vet lite om denne gården. Håper jeg ikke skapte for dårlig stemning. Hei.
Jeg kan dele tankene dine, men dette er ikke rett tråd for betraktninger vedrørende moral og verdisyn i forhold til dyrehold. Tror ikke du ville angrepet tråden til en stolt eier av nytt hifiutstyr med å insinuere barnearbeid eller skamløs bruk av utrydningstruede trearter......
Men, kanskje du kunne starte en egen tråd hvor du kan rette argusøynene dine mot dyreparker, sirkus, kjøttprodusenter, kosmetikkindustri og ikke minst legemiddelindustrien.

Tror Thomand ønsker å dele en flott og begivenhetsrik dag med sin nydelige pode, la oss holde denne tråden til nettopp det.

IMHO

Linda

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.727
mazzy_star skrev:
emokid skrev:

Jeg kan dele tankene dine, men dette er ikke rett tråd for betraktninger vedrørende moral og verdisyn i forhold til dyrehold. Tror ikke du ville angrepet tråden til en stolt eier av nytt hifiutstyr med å insinuere barnearbeid eller skamløs bruk av utrydningstruede trearter......
Men, kanskje du kunne starte en egen tråd hvor du kan rette argusøynene dine mot dyreparker, sirkus, kjøttprodusenter, kosmetikkindustri og ikke minst legemiddelindustrien.

Tror Thomand ønsker å dele en flott og begivenhetsrik dag med sin nydelige pode, la oss holde denne tråden til nettopp det.

IMHO

Linda
Det kan jeg godt gjøre! Men jeg føler fortsatt dette virker som et prosjekt der jeg burde sette visse spørsmålstegn. Setter derimot ikke spørsmålstegn ved Thomads velvilje ved å tipse om dette.

Forøvrig føler jeg min forrige post innholder nok unskyldninger til nettopp det du snakker om. Så ut som en koselig dag, slikt er verdifult både for foreldre og barn. Ville bare skyte inn en "sidenote" om at det kanskje ikke var like koselig og verdifult for alle involverte. Som sagt, det er en annen diskusjon.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Dette var jo ikke helt hensikten med tråden, men hva annet kan man vente på hifisentralen :)

Emokid: Kan det tenkes at det er nettopp slike parker som kan være med å skape et godt verdigrunnlag hos barn mtp dyr?
For dere som ikke på død og liv skal sutre, så anbefaler jeg fortsatt turen på det varmeste. :)

Nå stikker jeg og pus ut til guttungen igjen. Vi camper i hagen :) :) Good times

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.727
thomand skrev:
Dette var jo ikke helt hensikten med tråden, men hva annet kan man vente på hifisentralen :)

Emokid: Kan det tenkes at det er nettopp slike parker som kan være med å skape et godt verdigrunnlag hos barn mtp dyr?
For dere som ikke på død og liv skal sutre, så anbefaler jeg fortsatt turen på det varmeste. :)

Nå stikker jeg og pus ut til guttungen igjen. Vi camper i hagen :) :) Good times
[/quote

Kan tenkes! Under riktige forhold for både dyr og mennesker. Satte kun spørsmålstegn ved eksotisk fugl og polarrev i mitt innlegg.
Jeg "sutrer" forsåvidt gjerne for dem som ikke har evnen.

Topp Bunn