På tur og reise Reise tips

pengelek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
59
Torget vurderinger
17
Litt offtopic (med tanke på at dette egentlig er et hifi forum) men prøver meg alikavell:

14 feb gikk jeg på kne for drømme dama, og det ble et ja ;-) Nå er det planlegging av bryllup, og vi har funnet ut av vi ønsker kun å reise oss 2 og guttungen et varm sted, å gifte oss der.

Etter mye om og men så har vi vel kommet frem til at Thailand er stedet vi ønsker å reise, dette på grunn av at det er mye å gjøre der, mye å se, fine strender, bra temperatur, og litt mer eksotisk en et "vanelig" syden reisemål.

Vi kommer ikke til å kjøpe en vanlig chartertur/pakke, dette pga vi ønsker noe litt annerledes enn en helt vanlig "sydentur".
Jeg har aldri vært i Thailand før og vet ikke mye om landet heller.

Kriterier:

-Vi skal reise 2 uker
-Det blir en gang mellom 13 juni - 16 august
-Flybiletter og hotel bør koste 25 000 kr eller mindre (2 voksene og et barn på 10år) (har sett flybiletter til ca 16 000 kr på nett for 2 dager siden).
-Vi trenger å kjøpe dress og kjøle hos skredder første uke så det blir ferdigsydd til uke nr 2 da vi planlegger å gifte oss den andre uken der nede.
-Må være et litt spennende sted, eksotisk, og barnevennelig. Ønsker ikke å havne i en stor turist "mølje".

Det jeg lurer på da er følgende:

-Er budsjettet på 25 000 kr for fly og hotel i miste laget? Og hvor stort budsjett bør man ha for 2 voksene og 1 barn utenom dette for å få en opplevelsesrik ferie?
-Hvor bør man dra (hvilken del av thailand)?
-Finner man et bra hotel på hotels.com?
-Hva bør man se?
-Hvor bør man reise på utflukt?
-Bør man kansje bo 1 uke et sted og en annen uke et annet sted, isåfall hvor?
-Hvor lang tid bruker en skredder på å lage brudekjole og dresser, og hva kan dette koste?
-Noen som har erfaringer med bryllup i Thailand, er sjømannskirken det enkleste alternativet?

Kom gjerne med tips om du har vært i Thailand eller kjenner noen som har vært der.

Stikkordene for oss er vel:

-Minner
-Eventyr
-Opplevelser
-Avslapping

Trenger ikke være ekstrem luksus, men må holde en viss standard.

Tusen hjertelig takk for alle tips og innvendinger :)

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.281
Sted
Laksevåg - Bergen
Tenkte å legge ut en tråd om reisetips, men den finnes jo allerede. Skal til Paris i vår, med min bedre halvdel. Har fått en bursdagsgave av henne siden jeg har en litt rund dag i mars. Trenger hotelltips i Paris. Må ligge sentralt i gåavstand til f.eks Champs Elysees. Noen tips ?

Topp Bunn