Rega's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.483
    Torget vurderinger
    4
    IMG_8274.jpeg

Asså, må bare få skryte litt av de tre små britiske bokser: Brioen makter å traktere JBL’ene slik at den herlige snap’en er der når innspillinger har tilstrekkelig dynamisk headroom. Gøy og imponerende! Det gjelder både i midbassen og ved perkusjon.

Sender gode tanker til han hyggelige karen som solgte meg denne lokalt. Spørs om den cambridgen til dobbel nypris av Brio ble den oppgraderingen han hadde sett for seg, for denne lille skoesken spiller som om den er besatt!

IMG_8275.jpeg

Med godstolen plassert ca 2/3 fra frontvegg får jeg et lydbilde i rommet som følger innspillingene - enten om det er wall of sound, eller luftige og brede, dype klanglandskap - med hanholdsvis fot / ståpels.
    Vokal er klart definert i center, mens annen instrumentering blir tydelig plassert i flanker og dybden på en måte som oppleves veldig riktig og naturlig.

Litt rask testing mellom innebygd mm og Aria demonstrerer tydelige forskjeller: Den innebygde er mer galopperende, litt som en Naim - mens Aria tar av litt av brodden og lar detaljer komme bedre fram. Den har fortsatt godt driv, og f.eks. RHCP - Stadium Arcadium låter sååå fett! Cd pressing via Apollo er flat, hard og masete i forhold.

Apollo støtter opp om de andre to, og gjør en hederlig jobb - om enn litt treeeg å lese TOC. Når den endelig forstår at den har en cd i seg så er den rask og stillegående mellom spor. Den låter bra, og fungerer på synergisk vis med Brio. Kjører jeg nivåmatchet over coax til FiiO R2R dac’en er forskjellene mikroskopiske, men kineseren tegner marginalt bedre 3D, men lydmessig oppfatter jeg den mer som a brother from another mother. Bedre skussmål kan vel knapt gi kineseren 😃

Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    822
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har fått testet Brio mk7? Hadde vært moro å oppgradert litt fra io. Har allerede en god dac og streamer, og slik sett burde io være bedre value. På Brio mk7 så betaler man jo for dac også.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.785
    Sted
    Polen
    Vis vedlegget 1131050

Asså, må bare få skryte litt av de tre små britiske bokser: Brioen makter å traktere JBL’ene slik at den herlige snap’en er der når innspillinger har tilstrekkelig dynamisk headroom. Gøy og imponerende! Det gjelder både i midbassen og ved perkusjon.

Sender gode tanker til han hyggelige karen som solgte meg denne lokalt. Spørs om den cambridgen til dobbel nypris av Brio ble den oppgraderingen han hadde sett for seg, for denne lille skoesken spiller som om den er besatt!

Vis vedlegget 1131051

Med godstolen plassert ca 2/3 fra frontvegg får jeg et lydbilde i rommet som følger innspillingene - enten om det er wall of sound, eller luftige og brede, dype klanglandskap - med hanholdsvis fot / ståpels.
    Vokal er klart definert i center, mens annen instrumentering blir tydelig plassert i flanker og dybden på en måte som oppleves veldig riktig og naturlig.

Litt rask testing mellom innebygd mm og Aria demonstrerer tydelige forskjeller: Den innebygde er mer galopperende, litt som en Naim - mens Aria tar av litt av brodden og lar detaljer komme bedre fram. Den har fortsatt godt driv, og f.eks. RHCP - Stadium Arcadium låter sååå fett! Cd pressing via Apollo er flat, hard og masete i forhold.

Apollo støtter opp om de andre to, og gjør en hederlig jobb - om enn litt treeeg å lese TOC. Når den endelig forstår at den har en cd i seg så er den rask og stillegående mellom spor. Den låter bra, og fungerer på synergisk vis med Brio. Kjører jeg nivåmatchet over coax til FiiO R2R dac’en er forskjellene mikroskopiske, men kineseren tegner marginalt bedre 3D, men lydmessig oppfatter jeg den mer som a brother from another mother. Bedre skussmål kan vel knapt gi kineseren 😃
    Jeg hadde Apollo-R. Treg som fy, og displayet nesten uleselig i dagslys. I tillegg kunne de ha ordnet det slik at lokket gikk enda lenger bak eller opp. For folk som ikke lenger bruker barnevanter, liksom. Ellers var den veldig stillegående. Skuffespillere, særlig med plastskuffer, synes jeg ofte lager mye mekanisk lyd.

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    2.785
    Sted
    Polen
    Noen som har fått testet Brio mk7? Hadde vært moro å oppgradert litt fra io. Har allerede en god dac og streamer, og slik sett burde io være bedre value. På Brio mk7 så betaler man jo for dac også.
    Brio Mk7 koster vel 11-12 tusen nå, gjør den ikke? Synes det begynner å bli litt vel for hva du får. Skal du legge ut såpass, hadde jeg definitivt snuset på en brukt Elex Mk4. Har sett de helt ned i 10-11 tusen. Eller en Elex-R, siden du allerede har DAC. De går stadig vekk for rundt seks tusen.

Edit: Retting av feilstaving.

Sist redigert:

M.B.S

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Antall liker
    822
    Torget vurderinger
    1
    Brio Mk7 koster vel 11-12 tusen nå, gjør den ikke? Synes det begynner å bli litt vel for hva du får. Skal du legge ut såpass, hadde jeg definitivt snuset på en brukt Elex Mk4. Har sett de helt ned i 10-11 tursen. Eller en Elex-R, siden du allerede har DAC. De går stadig vekk for rundt seks tusen.
    Fornuftig tenkt det.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn