Rega TT-PSU, la'n stå på eller slå'n av?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.344
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Snublet over denne tråden på et annet sted:
http://www.audioasylum.com/cgi/m.mpl?forum=vinyl&n=52347&highlight=

Rega selv sier dette:

Jeg har stort sett slått av TT-PSU etter jeg har vært ferdig å spille, men det ville vært litt mer lettvint å bare stoppe spilleren med bryteren på den og latt TT-PSU være på.
Har litt problemer med å forstå hvorfor man ikke kan la den være på, noen som har innspill?

Vedlegg

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ikke å undres over; samme som med f.eks en Linn Lingo; dersom man eksempelvis spiller plater 2 timer lørdag og 2 timer søndag, så blir det 4 timers bruk pr uke (det er egentlig ganske mye i snitt tror jeg) utav totalt 168 timer samme uken. Det er ikke noe å hente lydmessig ved å la den være "varm", så det ekstra påståendet medfører bare ekstra slitasje og redusert levetid på (særlig 230V) komponenter. Spiller man hver dag kan det muligens regnes om på dette.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.344
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Takk for innspill, VidarP.
Har tenkt i de baner selv også, tror dette "varmspøkelset" kanskje er overdrevet i hobbyen vår...
I det siste har jeg tatt meg selv i å til og med sette forsterkeren i standby! :eek:

Riaa og CD står stort sett på, Riaa grunnet maange BG inni og CD siden den bare har en "hard" av og på bryter.

Topp Bunn