Rega P5 vs ProJect RPM5?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei.

Har noken sammanlikna desse to spelarane? Kom med komentarer. :) Har fått eit godt tilbud på P5.

Kan RPM5 fungere med DV 10x5?

Har denne pu liggande så og sei ubrukt etter eit salg av Clearaudio Champion Basic.

TAF

K

kbwh

Gjest
P5 spiller vel i en høyere divisjon enn RPM5?

Dynavectoren vil funke i RPM5, men ennå bedre i RB700en til P5.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
P5 spiller vel i en høyere divisjon enn RPM5?

Dynavectoren vil funke i RPM5, men ennå bedre i RB700en til P5.
To divisjoner også kanskje? :)

Mvh Vidar P

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei.

Takker for svar.

Har vel for så vit bestemt meg for P5en,men ville ta ein runde til med meg sjølv og vurdere RPM5. Den koster jo halve prisen da,men pytt pytt. ;)

TAF

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
105
Gikk fra RPM6 (gammel modell uten speedbox) til P5. Mye bedre.

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Blir litt skeptisk her. Har noen direkte sammenlignet disse spillerene? Eller er det på grunnlag av pris at den ene er 1 til 2 klasser høyere enn den andre?
Grunnen til at jeg spør er at jeg ser at begge spillerene har fått enorm god kritikk i den britiske fagpressen. Jeg må si at det er utrolig imponerende om man kan få en så enorm utklasselse for så lite penger.

Selv gikk jeg fra en P5 til en Project RPM 9 for ca 8 mnd siden og opplevde det som en bra oppgradering. Men savner til tider Rega`s fantastiske rytmiske evner da ;D Hadde den nå bare vært så stille som Projecten da......

K

kbwh

Gjest
RPM9 og P5 er nok i samme divisjon. Det spørs jo hva man vektlegger. Det er få grammofonprodusenter som er så flinke på PR&T som Rega, mens andre, som Pro-Ject, har sine fortrinn. SNR er ikke bare verk og arms fortjeneste, forresten. Pickupen har også et ord (eller litt støy) med i laget.

hifi4everdude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2004
Antall liker
86
Torget vurderinger
8
Så sant Valentio! Pro-jecten heller veldig mot det nøytrale. En god allrounder spiller uten at noe skriker etter noe spesielt oppmerksomet.
Bare for ordensskyld, så brukte jeg samme pickup på begge spillere. (Ortofon Rondo Bronze)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
T A F skrev:
Hei.

Takker for svar.

Har vel for så vit bestemt meg for P5en,men ville ta ein runde til med meg sjølv og vurdere RPM5. Den koster jo halve prisen da,men pytt pytt. ;)

TAF
Hva med rpm 9??? da..

Topp Bunn