Rega P5 support ønskes!

E

espenj2005

Gjest
Hei, takker for hjelp og råd i tidligere poster!

Trenger Rega påfyll av olje i spindellagret etter en tid i tjeneste(og i såfall hvilken) Er usikker ettersom da spilleren kom i posten, opp/ned (selv om emballasjen tydelig sa hvilken vei den skulle stå!) og det var lekket ut litt olje ved spindelen.

Hva er tegnet på at reimen trenger skift/justering? synes min reim klager litt lett i forhold til da den var ny. Når jeg legger støvbørsten forsiktig ned på platen kan jeg høre en ulyd fra reimen samt når jeg legger på en plate under drift skjer det samme. Hjelper bestandig spilleren i gang ved start.
Skulle gjerne levert spilleren inn til service/ettersyn men den må da sendes i posten, noe jeg ikke liker tanken på.
Har brukt spilleren i underkant av 1 år.

Glad for svar!
Mvh Espen

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Hei, takker for hjelp og råd i tidligere poster!

Trenger Rega påfyll av olje i spindellagret etter en tid i tjeneste(og i såfall hvilken) Er usikker ettersom da spilleren kom i posten, opp/ned (selv om emballasjen tydelig sa hvilken vei den skulle stå!) og det var lekket ut litt olje ved spindelen.

Hva er tegnet på at reimen trenger skift/justering? synes min reim klager litt lett i forhold til da den var ny. Når jeg legger støvbørsten forsiktig ned på platen kan jeg høre en ulyd fra reimen samt når jeg legger på en plate under drift skjer det samme. Hjelper bestandig spilleren i gang ved start.
Skulle gjerne levert spilleren inn til service/ettersyn men den må da sendes i posten, noe jeg ikke liker tanken på.
Har brukt spilleren i underkant av 1 år.

Glad for svar!
Mvh Espen
Du trenger neppe å bytte remmen etter et års bruk selv om du spiller mye plater. Litt friksjonslyd fra remmen er ikke uvanlig, dette vil kunne variere litt med temperatur og luftfuktighet. Så lenge remmen ikke slurrer slik at spilleren går ujevnt, er det ingen fare.

Oljeskift eller etterfylling er noe man ikke trenger å stresse med før spilleren er 10-15 år og vel så det. Gearoljen som brukes holder vanligvis hele levetiden til en bil, hvor det er snakk om helt andre påkjenninger i gearkassen enn i et platespillerlager. Så lenge spindelen ikke har falt ut under transport eller spilleren har vært lagret opp ned, er det tilstrekkelig med olje i lageret selv om det kan være litt søl rundt kanten. Vanligvis blir det også litt søl fra overflødig olje når spindelen monteres under produksjon.

Mitt tips er slapp av og spill plater!

E

espenj2005

Gjest
"Mitt tips er slapp av og spill plater! " :)

Godt å få bekreftet det.
Mvh

Topp Bunn