Rega P3 / Ortofon Rondo Blue

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Ser at det er en slik Ortofon på bruktbørsen nå, er dette noe god kombinasjon med en P3 / RB 300?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Bare redd den forsvinner ut av hendene mine før jeg får kontakta mono.. :p

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.445
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Jeg bruker en slik på en P25. Det spiller iallefall meget bra.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Jeg bruker en slik på en P25. Det spiller iallefall meget bra.
Men da har vel du en RB 600, jeg veit ikke hvor lik den er en RB 300 i så måte at den vil passe Rondo Blue..?

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tror ikke du går feil med å kjøpe denne!! Jeg har hatt Rondo Bronze, på både RB700 arm og RB300 arm, har også hørt Rondo Blue på bl.a en Rega P5, og det låter meget bra!! Regas armer har den samme klangkarakteren på alle armene sine slik jeg har hørt det. Skulle det være total missmatch, tror jeg det skal være enkelt å videreformidle en Rondo Blue til den prisen denne på bruktbørsen ligger på.

K

kbwh

Gjest
De relevante tekniske parametrene er like på de to armene, men RB600 er mer forfinet.

(Et triks man han gjøre med RB300 er å bytte endestubb og kontravekt til Michells eller Origin Lives, og vips skal RB600 være passert sies det.)

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Takk for svar odder! Har en Denon DL 304 nå, og det er en litt kjedelig kombinasjon. Har lest noen tester på Rondo Blue, og der kommer det fram at den er nøytral med god bass. Håper bare ikke at den kan bli litt kjedelig, slik som DL 304..

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
(Et triks man han gjøre med RB300 er å bytte endestubb og kontravekt til Michells eller Origin Lives, og vips skal RB600 være passert sies det.)
Takk for info! Er det endestykket bare å skru ut, har du noe peiling på det?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Får ikke kontakt med mono jeg, noen flere der ut som har erfaringer med Rondo Blue og RB-300?

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Ser at det er en slik Ortofon på bruktbørsen nå, er dette noe god kombinasjon med en P3 / RB 300?
Det fungerer greit, selv om P25/RB600 eller P5/RB700 ideelt sett er vesentlig bedre.

Rondo Blue låter åpent og detaljert med bra fraspark i bassen, men er nok ikke saken for dem som ønsker god, gammeldags analoglyd. Designet/utseende er vel kanskje litt vel kitsch, men det spiller vel ikke så stor rolle?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Rondo Blue låter åpent og detaljert med bra fraspark i bassen, men er nok ikke saken for dem som ønsker god, gammeldags analoglyd.
Tusen takk for svar! Betyr det at den kan låte litt mekanisk? Jeg liker noe sånn midt mellom; både litt avslørende, men samtidig med sjela i behold..! :)

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Tusen takk for svar! Betyr det at den kan låte litt mekanisk? Jeg liker noe sånn midt mellom; både litt avslørende, men samtidig med sjela i behold..! :)
Egentlig ikke, jeg vil i så måte faktisk heller foretrukket Rondo Blue fremfor den dyrere Rondo Bronze. Bronze kan bli litt vel analytisk/klinisk i lyden, men dette blir jo uansett et spørsmål om smak og kombinasjon med resten av systemet.

Ingen av Ortofon MC-pickupene er spesielt laidback, muligens med untak av Rohmann og noen av de rimelige modellene med runde slipninger.

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
555
Sted
Stockholm
Okei! Jeg kommer til å gå for denne. Min Denon DL-304 er litt for kjedelig, spesielt i dynamikken.. Takk for bra svar! ::)
Egentlig ikke, jeg vil i så måte faktisk heller foretrukket Rondo Blue fremfor den dyrere Rondo Bronze. Bronze kan bli litt vel analytisk/klinisk i lyden, men dette blir jo uansett et spørsmål om smak og kombinasjon med resten av systemet.

Ingen av Ortofon MC-pickupene er spesielt laidback, muligens med untak av Rohmann og noen av de rimelige modellene med runde slipninger.

Topp Bunn