Men da har vel du en RB 600, jeg veit ikke hvor lik den er en RB 300 i så måte at den vil passe Rondo Blue..?Jeg bruker en slik på en P25. Det spiller iallefall meget bra.
Takk for info! Er det endestykket bare å skru ut, har du noe peiling på det?(Et triks man han gjøre med RB300 er å bytte endestubb og kontravekt til Michells eller Origin Lives, og vips skal RB600 være passert sies det.)
Takker og bukker..!Det er en enkel sak. Les litt hos Vinyl Engine, og vips kan du alt om Regaarmer og oppgraderinger.
Det fungerer greit, selv om P25/RB600 eller P5/RB700 ideelt sett er vesentlig bedre.Ser at det er en slik Ortofon på bruktbørsen nå, er dette noe god kombinasjon med en P3 / RB 300?
Tusen takk for svar! Betyr det at den kan låte litt mekanisk? Jeg liker noe sånn midt mellom; både litt avslørende, men samtidig med sjela i behold..!Rondo Blue låter åpent og detaljert med bra fraspark i bassen, men er nok ikke saken for dem som ønsker god, gammeldags analoglyd.
Egentlig ikke, jeg vil i så måte faktisk heller foretrukket Rondo Blue fremfor den dyrere Rondo Bronze. Bronze kan bli litt vel analytisk/klinisk i lyden, men dette blir jo uansett et spørsmål om smak og kombinasjon med resten av systemet.Tusen takk for svar! Betyr det at den kan låte litt mekanisk? Jeg liker noe sånn midt mellom; både litt avslørende, men samtidig med sjela i behold..!![]()
Egentlig ikke, jeg vil i så måte faktisk heller foretrukket Rondo Blue fremfor den dyrere Rondo Bronze. Bronze kan bli litt vel analytisk/klinisk i lyden, men dette blir jo uansett et spørsmål om smak og kombinasjon med resten av systemet.
Ingen av Ortofon MC-pickupene er spesielt laidback, muligens med untak av Rohmann og noen av de rimelige modellene med runde slipninger.