Rega P 25, Verdi?

davit

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
har ein rega p 25 med ortofon mc 30 supreme. Verdi ??? kjøpt ny av meg, brukt eit par år, til noen små fingrer kom farligt nær den. vert lagret mange år, og kom fremigjen for eit års tid sidan. No klør kjøpe fingeren , mange gode og fine spillere der ute no. Finner lite om 25en på brukt, er den noe vert eller må eg klare meg med det som er på hifi-kontoen?
mvh,ove

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
P25 med MC30 Supreme..Har noen år på lageret sitt, men bør vel glatt kunne dra inn en tre-fire tusen. Hva er galt med den??..Hvilken vil du bytte den ut med? En annen Rega, forhåpentlig?? Hvorfor vil du bytte? Bør da være masse musikk igjen i den der?

davit

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
hei, jo sikkert mye igjen i denne. Har vert meget godt fornøgd med lyden, men så var eg innom ein som hadde ein "rimelig" hanss acoustics. Lyden han hadde festet seg, så tankene om å bytte kommer når eg sitter og spiller...MEN kansje det var resten av oppsettet hans?? Kansje eg skal gå for ny riaa og noen av oppgraderingene til regaen, ( Platter og vekt? ) spilleren har ikkje så mange timer. er veldigt i tvil her.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
En T10, da? Hvilken RIAA har du? Og hvilket oppsett hadde eieren av Hanss?

davit

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
eg har ein pro ject tube box til cary slp98 til nuforce 9v3se til von schweikert vr4 jr. liker mellom tone-og noe eg kaller mellom bass, bruker golden dragon rør i caryen, har også rca gtb, men dei vert det for mye topp og bunn. Leiter ikkje etter perfekt lyd men liv og spilleglede.
Trur han kalte den20, var i klassen runt 25-30k ???? resten av anlegget var langt over mine mål, noe vtl.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det verket heter T20, og en VELMATCHA P25- som din- holder følge med det! VTL er bikkjedyrt..og jeg ser to problemer som holder igjen Regaen din..Pro-Ject riaa og Nuforce..Mitt første tips er å først dra inn en Rega Fono MC istedet for Pro-Jecten...Og se til å få skifta reima på P25 til et såkalt Whitebelt--en bedre gummiblanding enn det svarte du mest sannsynlig har..

davit

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
takker for forslag, har du vert borti delene til groovetracer ? Hvor finner eg den type reim ? Har vert på sidelinja-borte ei stund ifrå plater som du forstår. takker for alle forslag.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Jeg mener at enkelte klassikere ikke skal røres..P25 er en slik- en jubileums-Planar fra 1998- Regas 25-årsfeiring! La den være, bortsett fra Fono MC og reim. Anbefaler også plate- og nålebørste, samt ny setup..den trenger nok ei lita justering..Riaa, deler og reim- se her
Produkter - Mono AS

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg hadde en P25 i 10 år, knakende god spiller. Den fortjener helt klart en bedre RIAA enn ProJect. Se og prøv litt forskjellig, det er ikke gitt at du liker Regas egen best. Hvis du klarer å snuble over en NLE 17, vil jeg anbefale den. Jeg er ikke så heit på det klassiske og originale, og egentlig ganske usentimental når det kan gi bedre lyd. Klem til med et ettermarkedslodd. Jeg hadde et som er ute av produksjon for lenge siden, men utvalget er stort. Dette vil typisk gi fasthet, tydelighet og dynamikk som du ikke får med det originale loddet. Dette er dessuten fullstendig reverserbart om du (mot formodning) skulle mislike resultatet. Hvis du velger en variant som krever at du skifter endestumpen som er skridd inn i bakenden av armrøret skal du passe litt på en ting. Motholdet skal være i armrøret, sett aldri røret og armbasen i spenn mot hverandre, da kan du ødelegge lagrene. Armen må med andre ord løsnes fra spilleren mens du holder på.

Tillegg: Gå på ebay.co.uk og søk etter Rega upgrades for eksempel. Det dukket opp som heter Isokinetic. Den ligner litt på den jeg hadde. Ellers er loddene (structural upgrade) fra Origin Live anerkjent.

Sist redigert av en moderator:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Det første du bør gjøre da ,er å sjekke ut Fono MC..tror den vil krysse alle bokser..og koster heller ikke mye..monstermatch til Ortofon også..jeg bruker den selv, med P5, TTPSU og Rondo Bronze!

T

TT.

Gjest
Jo da, har hatt en slik også. Gikk for 4000,- høsten 2011 uten PU

davit

Medlem
Ble medlem
12.10.2011
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
takk for info, vert til at det blir ny riaa, får følge litt med også lese meg opp litt. Kansje eg skal gå for ein mm pu, så får eg prøve den inne bygde riaa en i ein sansui 907dr eller i pioneer sa 9500 II som står her, begge skal vere bra, ville vert moro å prøvet lyden i dei på vinyl og.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Ingen grunn til å bytte ut Ortofon MC 30! En virkelig vellydende superklassiker!

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Behold for all del pickupen..og sett opp på nytt/ bytt reima først..

Topp Bunn