- Ble medlem
- 02.10.2006
- Antall liker
- 0
hei!
Noen her inne som har hørt hvordan focal høytalere høres ut med rega elektronikk?
Noen her inne som har hørt hvordan focal høytalere høres ut med rega elektronikk?
Det går helt fint det. Om jeg skal si noe generelt. Har en gammel Rega Elex, og den driver helt fint JM-Lab/Focal Eletraene mine på normale lyttenivåer. Jeg ser ingen motsetninger mellom f.eks. å bruke mono-blokkene til Rega sammen med Cobalt 816 eller den nye Chorus V serien.hei!
Kan ikke se noe galt i det; har hørt Rega drive JM Lab før, og det synes jeg gjerne du skal prøve.hei!
Tror det ble antydet i enn annen tråd at Focal diskantene sprer lyden mye. Er rommet dit slik ville jeg ha vært forsiktig med Focal. Har ennå ikke hørt om noen som har testet ny kontra gammel. Venter på det..ikke for å spore helt av her, men av det jeg har hørt av jmLAb som det het den gangen, så hadde rommet like mye å si som elektronikken.
Rommet jeg har nå er vanskelig og har en tendens til å få frem skarpheten i høyttalere. (har ennå ikke prøvd focal der jeg bor nå)
Hehe. Noe jeg syns er rart er at ALLE frykter diskantene til Focal (JM-Lab) men aldri f.eks. B&W aliminiumsdiskanter (nå diamanter som siste skrik).
Jeg har alltid syntes B&W diskantene var skarpe, men fant Focal'erne (JM-Lab)mykere og ikke så skrikende husker jeg. Ellers så var lyden på B&W mer analytisk, eller rettere sagt: tørrere enn Focal (JM-Lab). Mer kjøtt, eller fyldighet og spenstighet også i sistnevnte.
Som så mye annet, det er alt etter som hva man liker.
Jeg synes også at B&W er litt tørr i klangen med ellers meget gode.Hehe. Noe jeg syns er rart er at ALLE frykter diskantene til Focal (JM-Lab) men aldri f.eks. B&W aliminiumsdiskanter (nå diamanter som siste skrik).
Jeg har alltid syntes B&W diskantene var skarpe, men fant Focal'erne (JM-Lab)mykere og ikke så skrikende husker jeg. Ellers så var lyden på B&W mer analytisk, eller rettere sagt: tørrere enn Focal (JM-Lab). Mer kjøtt, eller fyldighet og spenstighet også i sistnevnte.
Som så mye annet, det er alt etter som hva man liker.