Rega brio-r vs Naim nait 5i

nozorro

Medlem
Ble medlem
13.07.2011
Antall liker
0
Skal ha et anlegg nr 2 som pr i dag består av rega platespiller RP1 og System Audio 1250 høyttalere. Skal nesten utelukkende brukes til vinyl.

Trenger en forsterker og har primært vurdert Rega Brio-r. Denne har som kjent fått god kritikk og jeg vil tro den går bra med rega-platespilleren.

Mye ros har også Naim Nait 5i fått. Hvor mye bedre er denne ift Regaen?(jfr prisforskjellen)
Er det en reell forbedring ift Regarn?

Spiller mest rock og pop, noe jazz. Høyttalerne er raske og stramme i bassen.

C

Cyber

Gjest
På de høyttalerne hadde jeg gått for Regaen. Jeg vil tro Naimen yter nokså likt som Regaen i grunn, muligens Regaen trekker et par lengre strå her og der også. Jeg vil tro du må til med en XS fra Naim for å få en reell merkbar oppgradering.

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
922
Torget vurderinger
4
Et viktig poeng her er jo også at Brio har innebygget platespillerinngang mens Naim trenger et separat riaa trinn f.eks en Stageline som jo koster ca 3000,-

S

Stereo_Mono

Gjest
Enig i alle svar over her. Synes selv at Brio-r er en bedre forsterker en Nait-5i
Brio-r låter mindre grov har nesten utrolige egenskaper til å drive høyttalere til prisen og ikke minst en RIAA som holder svært høykvalitets. Den gruset min Cambridge 640P RIAA.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Har hatt Nait5 med og uten ekstra strømforsyning.
Likar Brio-R (enda) betre!

N

nysjerrigper

Gjest
hvordan er klangen i Rega? likte størrelsen på denne.. høyttalerene jeg bruker nå er litt ivrige i øvre mellomtone. ute etter en noe "mellow" varm mellomtone med greit nivå nedover. watt spiller ingen rolle..men lei av å telle rørtimer og varme opp leiligheten unødvendig. ::)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.163
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Brio r er frodigere og en smule varm i klangen. Kan nok muligens oppleves som littegranne detaljsky sammenlignet med dyrere utstyr. Fantastisk til prisen og i prisklassen finnes det ikke noen å dammenligne med.

nozorro

Medlem
Ble medlem
13.07.2011
Antall liker
0
Takk for tilbakemeldinger! Da blir det nok Regaen jeg går for!

C

Cyber

Gjest
digiman skrev:
Enig i alle svar over her. Synes selv at Brio-r er en bedre forsterker en Nait-5i
Brio-r låter mindre grov har nesten utrolige egenskaper til å drive høyttalere til prisen og ikke minst en RIAA som holder svært høykvalitets. Den gruset min Cambridge 640P RIAA.
Jeg vil ikke si at Naimen er "grovere" i lyden, men den er litt tightere og har litt mer attakk og kan derfor virke litt grov kanskje sammenlignet med Regaen som er litt varmere og rundere i kantene, Naimen er nok litt tydeligere på vendingene i musikken om det er en forståelig måte å si det på.

Topp Bunn