Forsterkere Rega Brio R 2017 problem.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
655
Torget vurderinger
46
Kjøpte en Brio av nyeste modell på torsdag men den vil ikke over kl halv ni når jeg bruker remote. Motoren går men den må hjelpes videre. Går hverken opp eller ned når jeg bruker remote mellom halv ni og kl tre. Når jeg skrur manuelt fungerer det som forutsatt men jeg kjenner en liten treghet. Litt skuffet over at det skal være slik på en ellers rimelig velbygd forsterker. Noen som har et råd? Har selvfølgelig sendt mail til forhandler, regner med svar derfra når de åpner på mandag.

Mvh. Morten

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Dette er uansett en garantisak, så det er neppe vits å plundre med apparatet selv. Har for øvrig hørt om lignende tilfeller ved denne nye Brio. En stakkar borti England måtte ha sin inn på service to ganger før det ble bedring. Tror det har gått litt fort i svingene med noen av forsterkerne i nyproduksjonen, eller at de har valgt en litt ustabil styring for volumkontrollen. Det var iallfall identisk feilbeskrivelse fra engelskmannen.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
655
Torget vurderinger
46
Kommer ikke til å foreta meg noe selv men uansett ubeleilig å måtte sende den fra seg for reparasjon:(

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Ja, slikt er fryktelig irriterende. Forhandleren bør jo egentlig bare tilby deg en ny forsterker, for det er åpenbart produksjonsfeil på den du har kjøpt.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
655
Torget vurderinger
46
Hadde akkurat kontakt med en på PM som hadde samme problemet, det er en kjent feil på den nye Rega Brio. Jeg blir betenkt når dette er et kjent problem og forsterkerne likevel selges uten sjekk.

IvarT

Nattmannen
Ble medlem
19.02.2015
Antall liker
5.436
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
For de som selger biler pleier de å tilbakekalle modeller som det oppstår kjente feil ved. Det samme burde jo vært tilfelle når det gjelder forsterkere.

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
655
Torget vurderinger
46
Da har jeg vært i kontakt med Mono AS. Det er et kjent problem ja på noen forsterkere. Slik jeg forstod det mente Rega at det skjedde under transport og at kvalitetskontrollen var god nok. Uansett fikk jeg tilbud om å sende forsterkeren inn til verkstedet eller ordne det selv, jeg valgte det siste da det rett og slett er å justere på opptil 4 skruer bak på forsterkeren som holder chassiet sammen. På noen forsterkere er skruene trekt for hardt til og det medfører at volumhjulet ikke får gå som det skal over hele skalaen når det brukes remote. Dette er også merkbart ved tydelig motstand når jeg skrur på volumhjulet manuelt. Det må brukes en pipenøkkel med slank hals da det er ganske trangt rundt de to nedsenkede skruene for å justere på disse.

Greit å få dette brakt i orden men jeg reagerer litt på at Rega lar forsterkerne slippe ut på markedet i utgangspunktet.

Mvh. Morten

Sist redigert:

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.081
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Rega har vel altid vært litt så som så på kvalitetskontrollen ;). Men ypperlige produkter når det funker.

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
2.586
Torget vurderinger
30
Da har jeg vært i kontakt med Mono AS. Det er et kjent problem ja på noen forsterkere. Slik jeg forstod det mente Rega at det skjedde under transport og at kvalitetskontrollen var god nok. Uansett fikk jeg tilbud om å sende forsterkeren inn til verkstedet eller ordne det selv, jeg valgte det siste da det rett og slett er å justere på opptil 4 skruer bak på forsterkeren som holder chassiet sammen. På noen forsterkere er skruene trekt for hardt til og det medfører at volumhjulet ikke får gå som det skal over hele skalaen når det brukes remote. Dette er også merkbart ved tydelig motstand når jeg skrur på volumhjulet manuelt. Det må brukes en pipenøkkel med slank hals da det er ganske trangt rundt de to nedsenkede skruene for å justere på disse.

Greit å få dette brakt i orden men jeg reagerer litt på at Rega lar forsterkerne slippe ut på markedet i utgangspunktet.

Mvh. Morten
Så skruene har altså strammet seg under transport, i følge Rega? ;)

scaniagutten

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
655
Torget vurderinger
46
Oppdatering:

Jeg fikk ny forsterker, ingen problem, takk til Stereofil og Mono for svært god service.;)

Mvh. Morten

Topp Bunn