REGA Apollo 35th Anniversary

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.080
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Gratulerer!

Vi trenger bilder :)

Jeg har stor sansen for rega, de lager kvalitetskomponenter som aldri slutter å fungere. Min brio fra '94 gjør enda en kjempejobb på kontoret.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Fikk det for meg i natt at det var en LP-spiller. Jeg må slutte å lukte på innholdet i ulike falsker. Jeg er allergisk. Tåler det bare ikke. ;D

Mvh. Bjørn

nikosidis

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.03.2007
Antall liker
251
Torget vurderinger
16
Føler det er på tide med en liten review.
Sikkert mange som lurer på hvordan denne er.

Det hele startet med lån av en REGA saturn for ca. ett år siden. Den hadde jeg i ca. 3 uker, og hørt den under flere anledninger.

Har aldri hørt så stor forskjell på cd-lyd som med saturn spilleren.
Jeg hadde en primare dvd-30 som var meget god på mange områder, og holdt god standard mot mange andre spillere jeg har testet.

Når jeg da hørte at REGA kom med en 35th anniversary model var jeg solgt. Måtte bare ha en ;)

Jeg koblet opp 35th anniv..., og testet noen CDer. Det var mye jeg likte, og noe som ikke var helt 100% da tenker jeg spess.. på oppløsning, og en litt irriterende topp.
Jeg lot spilleren gå ca.24 timer, og byttet pre-amp rør på min prima-luna prolouge 2. Jeg flyttet også en del på høytallerene. Dette gjorde helt klart mye med lyden.

Bassen er meget god, men bra pondus i dypbassen, og mellombassen sitter som ett skudd. Transienter klinger flott ut, mens den bevarer roen når det skal. Masse luft rundt instrumenter og vokal. Diskanten er så ekte som jeg har hørt noen gang. symbaler, or de øverste gitar strengene klinger ut med en ektehet, jeg ikke har hørt siden saturn spilleren. Mellomtonen er flott, med litt demping i øvre mellomtone. Dette gjør at vokal sjelden blir ubehageling, men også litt lenger bak i lydbildet enn på enkelte andre spillere.
Oppløsningen er god, men her er nok litt og hente, Nå er jeg ganske vant til sacd, som ikke er på denne spilleren, så det kan ha litt med det og gjøre. Detaljnivået på CD er her i øverste klasse.

Jeg har ikke saturn spilleren, så jeg får ikke testet dem mot hverandre. Det eneste som skiller disse spillerene teknisk er større transformator og dual DAC i REGA saturn.
Lydmessing kjenner jeg igjen lyden på alle måter, kanskje saturn hadde en litt fyldigere klang.
Jeg er kjempe fornøyd, og ser frem til mange hyggelige timer med denne juvelen. Blir spennende og høre den med annet utstyr også.

Dette er testet med prima-luna prolouge 2 integrert forsterker og proac d25 høytallere.

Diskant 10
Mellomtone 9
Bass 10
Oppløsning 8+
Sammenheng 9

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Høres ut som du er fornøyd med Den nye Rega Apollo CD-spilleren din :D -det vet jeg jo at du er, men interessant å lese om dine erfaringer.

Mvh. Bjørn

Topp Bunn