Rega 5, 7 eller 9

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
er det noen som har prøvd disse, og kan si litt om forskjellene?

hvor mye mer får en ved å gå for en rega 9 kontra en 7 eller 5?

er det andre alternativer i prisklassen som er bedre?

jakr

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Det som er en gjenganger når jeg er rundt å sjekker, er at P5 er det beste kjøpet i forhold til pris/ytelse... Det er jo samme arm på både P5 og P7. Kan jo evt. oppgradere med et annet drivverk senere.

Uansett, så har jeg bestilt en P7 selv, (tror ikke på selgerne......) med den nye Ortofon Rondo Bronze!!! Håper den er her i løpet av neste uke!!! JAAAAA, jeg gleder meg!!!! ;

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Med de fine forsterkerne og høyttalerne som jakr besitter, er det vel liten tvil om at P9 burde være den spilleren som skulle balansere best. Videre er det liten tvil om at i vinylverdenen får man stort sett hva man betaler for, og at oppgraderinger på drivverk er utrolig sunn hifioppgradering, noe som også merkes mye bedre i platespillerverdenen enn i CD-verdenen.
Uansett; dette spørs jo på økonomi og også på om det skal være en hovedlydkilde, eller bare bli brukt en sjelden gang.

Selvsagt har Rega gode konkurrenter, og mange vil synes bedre om konkurrentene enn om Rega'ene.. ellers hadde jo alle kjøpt Rega. Hva som er "bedre" blir jo helt opp til den enkelte, og helt umulig å besvare på andres vegne..

Mvh Vidar P

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
takk for tilbakemeldingene.
jeg har en mulighet til å få en brukt 9-er som er ca 5 år til en ok pris. jeg teller på knappene om jeg skal slå til eller vente litt til, det er jo mulig det kommer noe mer attraktivt på markedet. ( det heder av og til etter at en har slått til at det kommer noe mer attraktivt-så klart)

jeg har heller enda ikke helt fått klarhet om det er en rb900 elle rb1000 arm som står på. jeg antar at forskjellen mellom disse armene er relativt liten. det er i alle fall en ok pick-up med i tilbudet.

jakr

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
99
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
En kamerat av meg har både p7 og p9 til utprøving.

De er ekstremt like i lyden. P9'en virker litt fyldigere nedover, mens p7'en virker bedre oppover, mer livllig, og kanskje totalt sett mest homogen. Begge to er like faste i bassen.

Selv om prisen hadde vert lik, hadde valget vert vaskelig!

P7 er en nyere konstruksjon og er uslåelig til prisen!

Hvis man skal kjøpe en p5 er det et møst å kjøpe med den utvendige strømforsyningen. Du får likevel ikke den keramiske platetalerkenen og motoren med to drivreimer.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.730
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
P25... Er den helt akterutseilt i forhold til sine storebrødre?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
P25... Er den helt akterutseilt i forhold til sine storebrødre?
Ikke noe å snakke om ift P5 spør du meg.. jeg betrakter de som lydkvalitetsmessig temmelig likeverdige iallefall.

Mvh Vidar P

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
99
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Ikke noe å snakke om ift P5 spør du meg.. jeg betrakter de som lydkvalitetsmessig temmelig likeverdige iallefall.

Mvh Vidar P
p5 kan oppgraderes med strømforsyning. Samme som for p7.

Trur ikke p25 har den muligheten.

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
jeg har avtalt kjøp av 9-eren. den har rb900 am med en grado ref wood pu ( det er vel den beste til grado, ca 50 timer i bruk). får med et veggoppheng på kjøpet.
spilleren er nesten ikke brukt og har for det meste stått nedpakket siden den var ny.
han som kjøpte den hadde svikt i gulvet og måtte kjøpe en spiller med flytende oppheng som er bruk i stedenfor.

15k for hele stasjen ferdig inn i stavanger er en ok pris.

så nå får jeg selge project riggen.

jakr

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
p5 kan oppgraderes med strømforsyning. Samme som for p7.

Trur ikke p25 har den muligheten.
Det er korrekt; men med oppgradert psu er prisen også endel høyere.
Pussig at disse psu'ene kan ha så mye å si, men det har de altså. Dette er ikke minst demonstrert ved de tildels store forskjellene på LP12's psu'er, Basik, Valhalla og Lingo!

Jakr; gratulerer, vil tro du får stor glede av din P9; gode vinylspillere er alltid et snippetriks for god musikalsk kommunikasjon og glede fra et system.

Mvh Vidar P

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
noen som har en mening om riia til nyervervelsen? jeg sikler på audionote pam og west audio sine. regner med å få de for ca samme pris så prisforskjell er ingen issue.
jakr

I

ijustpop

Gjest
Mange her på sentralen som har gode erfaringer med ASR mini basis. 6000,- koster denne. Kanskje noen av de som har handlet denne riaa kan fortelle litt mer om den...

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
99
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Mange her på sentralen som har gode erfaringer med ASR mini basis. 6000,- koster denne. Kanskje noen av de som har handlet denne riaa kan fortelle litt mer om den...
Har hørt mye på dette riaatrinnet, og jeg må bare si at det er utrolig bra til prisen. Oppløsningsmessig er det helt i toppklasse. Virker veldig nøytralt i klangen og veldig støysvakt.

Trur dette trinnet spiller fult på høyde med flere riaatrinn som koster mange ganger så mye.

Topp Bunn