refill av blekkpatroner i skriver?

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Du må kanskje hacke skriveren først.
Endel skrivere er utstyrt med telleverk som "bestemmer" når en originalpatron er være tom.
Dette fordi det skal være umulig å etterfylle en originalpatron med f.eks en sprøyte.
Billige skrivere og dyrt blekk - av samme årsak som en DVD-spiller kan koste kr 450,- og platen koster 180,-
Du får google litt på dette og se hvordan du kommer rundt hinderet på din maskin.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hvis du ser i linken ,så er disse settene med en resett sak som setter patronene tilbake i 0 laget
Mvh Jan I

EDIT det sto ikke i linken ::) ,men jeg legger ut her ASAP :)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.015
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sett bort fra dyrt spesialblekk, slik som Graham Nash (fra C,S,N & Y) sorthvitt-system for Epson-printere, så har jeg aldri opplevd at originalblekk er overgått av refill eller alternative merker. Jeg lurer på om slike firmaer som Hahnemühle har blekk, men det vet jeg ikke på stående fot.

Jeg anbefaler ingen å bruke slike blekktyper, sett bort fra de som har en gammel printer. De med en god Epson må overhodet ikke tenke på det engang. Det vil selvsagt gå bra en stund, men piezodysene vil til slutt tette igjen med de fleste typene. Det finnes sikkert uoriginale som er laget for piezodyser, men normalt så selger de samme blekket til alle merkene. Og det er billigste type, noe Epson trives spesielt dårlig med.

Graham Nash har forresten utviklet et system sammen med en annen kar som er svært konkurransedyktig. Det er faktisk det han driver med nå, sorthvitt-fotografering (som han alltid har drevet med) og digital printing av sorthvitt. Det er dyrt, men det er verdt det. Andre merker finnes som er like gode, men jeg har mest lyst til å gi pengene mine til Graham Nash. Han er en ekte entusiast som har skapt et produkt for entusiaster og proffer, et produkt han selv har savnet. For da han begynte å jobbe med dette prosjektet tror jeg ikke det fantes noe slikt.

Men det var fryktelig OT. Jeg vet ikke hvor kresne Canon er, men i utgangspunktet vil jeg si at alderen og prisen avgjør. En gammel eller svært billig printer ville jeg kanskje gjort det med, men ikke en god printer. Holdbarheten er som oftest bedre på originaleblekk, og det samme med fargene. Mulig at det kan utjevnes med fargeprofiler, men da blir det litt avansert arbeid som krever kalibrert monitor. Jeg ville altså holdt meg til originalblekk hvis det er fotoprinting som skal gjøres, og spesielt hvis bildene skal være holdbare. Originalblekk fra Epson og Canon har utrolig lang holdbarhet hvis de (printene) behandles riktig.

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Har prøvd det en gang, og skal aldri prøve det igjen. Mye søl og griseri for å spare noen lusne kroner.

Topp Bunn