Google er en fin venn for det siste spørsmålet i hvertfall.oysteibe skrev:Noen som har noen erfaringer med record clamp/ plate lodd? Hvilken betydning har dette for lyden? Hvor får man kjøpt disse?
Blir det ikke litt vanskelig å spille av platen her?niklasthedolphin skrev:Jeg er mere interesseret i en perifær pladestrammer.
ClearAudio har en model de kalder Outer Limit.
![]()
De tre arme og centerstykket er kun beregnet til akkurat centrering og afmonteres inden afspilning.CBA skrev:Blir det ikke litt vanskelig å spille av platen her?niklasthedolphin skrev:Jeg er mere interesseret i en perifær pladestrammer.
ClearAudio har en model de kalder Outer Limit.
![]()
Jeg ser på en måte for meg en slik ring som passer akkurat på en lp uten å måtte sentreres, og så har denne lpen et hull som ikke er helt i senter. Stakkars lager i den platespilleren. Derfor tror jeg ikke de armene er noen dårlig ideixos_76 skrev:Er det så mye slark at man må ha armer å justere inn etter,![]()
![]()
Det er vel for at sikre at selv overstørelses LP'er kan ligge under den.ixos_76 skrev:Er det så mye slark at man må ha armer å justere inn etter,![]()
![]()
ixos_76 skrev:var en tråd for litt siden om temaet,du bør søke i ruten til høyre på skjermen,....sto mye bra der....samt om en som hadde en klemmeanordning,om griper rundt senterpinnen,som ikke har gjenger,dersom du vil bruke dette på en spiller som ikke er levert med,feks rega,...når det gjelder lodd,er det ikke alle lagere som har godt av høy vektbelastning,dette står det mer om i den andre tråden....ingen som kan finne den å linke til kanskje.....jeg er ikke så datakyndigEspen