Receiver som også er ok til musikk?

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.698
Holder på å innrede en ferieleilighet vi har bygget opp selv fra det skall den kom som. Grunnet begrenset gulvplass så har jeg lagt rørgater for alle kabler (strøm, signal og høyttalerkabler samt ethernet) inn i veggen for et 5.1 høyttalersystem til å henge på vegg (med unntak av sub da) og en nesten skjult, innbygd hylle over flatskjermen med plass for en receiver samt en Apple TV men fint lite annet. Har ikke bestemt meg for høyttalere ennå, men det må vel bli noe i hvit pianolakk med hensyn til interiøret ellers. Hovedsakelig kommer anlegget til å bli brukt til strømming av film (Netflix) og musikk (Spotify og Wimp) men jeg tenker også å overføre mine 3TB med Apple Lossless til en ny NAS jeg vil plassere i et godt luftet men sikret brannskap og som også vil tjene som server for alarm og overvåkningssystemer med mer.

Så til spørsmålet siden jeg aldri i mine 30 år med interesse for musikk og film har hatt noen receiver eller surround oppsett; hva kan anbefales av receivere i prisklasse opp til 15K for mitt formål som skissert over og som kan gjøre en noenlunde anstendig jobb også for musikk?

Topp Bunn