Forsterkere Recap/service Naim Olive

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Har ett eldre oppsett med Naim nac72/HC/Nap250 olive som forer ett par Spendor S100. Låter nydelig, men servicehistorikken er helt ukjent.

Er det noen her som har erfaring med å få eldre Naim recappet og hva kostet det og var det i så fall verdt det ?

Bonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
428
Sted
Trondheim
Det finnes UK alternativer til Naim, men kjenner ikke til annet enn at jeg ser Class A i Sheffield gjør recap og er autorisert av Naim. Søk eller spør på Naim UK forumet. Der finner du også før-/ etter lytteopplevelser 🙂
Har sjøl recappet en 282, utført av Naim via den Norske importøren Multirom. Veldig fornøyd med håndteringen.

Sist redigert:

arnejustad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2008
Antall liker
33
Torget vurderinger
1
Det finnes UK alternativer til Naim, men kjenner ikke til annet enn at jeg ser Class A i Sheffield gjør recap og er autorisert av Naim. Søk eller spør på Naim UK forumet. Der finner du også før-/ etter lytteopplevelser 🙂
Har sjøl recappet en 282, utført av Naim via den Norske importøren Multirom. Veldig fornøyd med håndteringen.
Lest masse og det virker som det er konsensus at folk opplever stor forbedring. Det jeg ikke finner så mye om er priser og hvorvidt det er noe en hvilken som helst kyndig elektroingeniør kan gjør vesentlig billigere enn å sende til England. Nac72/HC/Nap250 kosta for min del 15000kr for hele pakka og dersom det koster like mye å få det recappet eller mer som det antagelig gjør om det skal til England, er jeg ikke fult så overbevist. Settet jeg har nå låter uansett bedre enn sprut ny Supernait i mine ører, så det er lite som tyder på at de må ha recapping, men man blir jo litt nysgjerrig på hva man egentlig går glipp av.

Bonus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2024
Antall liker
428
Sted
Trondheim
Skjønner hva du mener, en balansegang. Etter recap lever dette settet fint nye 10-20 år og som du selv skriver, står det ikke tilbake for mye annet nytt eller moderne.

Sikkert flere som vil påberope seg å kunne utføre recap. Det finnes sågar noen som modifiserer Naim også, til det bedre (visstnok), men får du samme signaturen tilbake? Hver mann får velge sin vei 🙂

Jeg betalte 4K for å recappe nac282 for en 4-5 år siden, bytte av volumpot. mener jeg å huske ville utgjøre nok 1K. Det var min tredje 282, kjøpt brukt og ble sendt direkte til recap etter kjøp så har ingen før-/ etter lytteopplevelse.

Leser forøvrig at Class A visstnok er billigere enn å benytte Naim direkte. Hva med å sende dem en henvendelse?

Topp Bunn