Real Bil Stories

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Grusom bilulykke i Hallingdal:


Bilde fra DT: Bak mur
Lurer på om de finner ut hva som faktisk skjedde her. Lastebilen skal ha kjørt forbi noe rett før ulykken (!), uvisst hva, men man ser bremsespor etter den i veien i rett fil rett før smellen. Han sier bilen kom i stor fart rundt en sving og ikke klarte svingen. Motparten kan ikke si stort (!), men det var altså noen eller noe som ble forbikjørt... Tydelig ikke klart da lastebil sjåføren mistet lappen ut året, eller var det et år. Time vil sjå.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Politiet har en tendens til å konfiskere lappen til yrkessjåførene i slike ulykker.
Uten at jeg har nærmere innblikk i saken, så var min første reaksjon når jeg så bildene av ulykkesbilen i media, at her må det ha vært seriøst høy fart involvert. Vraket er fullstendig sammenkrøllet.

Johan-Kr
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Litt merkelig dette. Lastebilen gikk igjennom autovernet og havnet 20m ned en skråning. Guttene hadde vært i Drammen og kjøpt (sprek?) bil. Spørs om det gikk vel fort der og at de kan ha mistet kontrollen. Synes det kan se ut som om det har vært en BMW men det er kun min antagelse.

Forøvrig:

Dødsulykka i Hallingdal: Lastebilsjåføren fratatt førerkortet
Lastebilsjåføren som var innblanda i dødsulykka i Hallingdal får førerkortet inndratt i inntil ett år mens politiet etterforsker saken. Det har Buskerud tingrett bestemt i ettermiddag.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Litt merkelig dette. Lastebilen gikk igjennom autovernet og havnet 20m ned en skråning. Guttene hadde vært i Drammen og kjøpt (sprek?) bil. Spørs om det gikk vel fort der og at de kan ha mistet kontrollen. Synes det kan se ut som om det har vært en BMW men det er kun min antagelse.

Forøvrig:
Det var en nedkjørt BMW de handlet for 5000......
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Fra Drammens tidende 24/8, sitat:

DRAMMEN/HALLINGDAL: Ulykkesbilen er registrert på en mann i 20-årene bosatt i Drammen. Han forteller at han solgte bilen, en BMW, samme dag som ulykken skjedde. Mannen forteller at han ikke hadde bruk for bilen lenger, og la den ut til salgs på Facebook. Han avtalte å selge bilen for 5.000 kroner.
Bilen var en BMW 1999-modell. Ved forrige EU-kontroll hadde bilen gått 346.000 km.

Snakket med kjøper
Bilen har stått parkert på Tyristrand i sommer, og selger ble enig med kjøper om at bilen skulle hentes der mandag kveld.
– Jeg var i kontakt med kjøper på dagtid, men møtte ikke kjøper selv da de hentet bilen, forteller bilselgeren.
Han kjøpte bilen selv i vår, men har vært mye ute og reist og ikke hatt bruk for bilen. I tillegg nærmet tiden seg for ny EU-godkjenning. EU-godkjenningen måtte fornyes innen 30. september. Han bestemte seg derfor for å selge.
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.266
Antall liker
1.168
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Politiet har en tendens til å konfiskere lappen til yrkessjåførene i slike ulykker.
Uten at jeg har nærmere innblikk i saken, så var min første reaksjon når jeg så bildene av ulykkesbilen i media, at her må det ha vært seriøst høy fart involvert. Vraket er fullstendig sammenkrøllet.

Johan-Kr
Hva gjør du da som yrkessjåfør - NAV ? Regner med at du da kan få igjen en årslønn plus plus om politiet ikke finner noe på deg ....

Synes hele saker er merkelig. Var overbevist om at dette var tre bilintereserte karer, noe som og har stått i DT, at det har gått litt for fort og at de kanskje fikk brudd i et oppheng i svingen slik at de kom over i feil kjørebane, eller ikke klarte svingen. Videre at lastebilen forsøkte å unngår kollisjon ved å kjøre av veien.

Når jeg leste at lastebilen hadde foretatt en forbikjøring så kan de ha oppfattet bilen i sin kjørebane, mulig trodd han hadde sovnet og tenkt å passer ham på feil side... Uansett veldig tragisk for alle parter.
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.500
Antall liker
6.873
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hva gjør du da som yrkessjåfør - NAV ? Regner med at du da kan få igjen en årslønn plus plus om politiet ikke finner noe på deg ....
Tragisk, ja.

Som sagt ikke uvanlig at yrkessjåfører utsettes for førerkortbeslag på heller dårlig grunnlag. https://ytf.no/nyheter/6-mnd-forerkortbeslag-for-dekselvipping
Om ikke bedriften en jobber i har alternativt arbeid, så er det NAV neste. Erstatning tenker jeg en kan skyte en hvit pil etter.


Johan-Kr
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0

46 tilbakekallinger
Bremsene svikter, airbagen virker ikke

Bremseproblemer på VW og Volvo, feil på kollisjonsputene i Citroën og et speedometer som viser 45 når du kjører i 80.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
En litt spesiell historie.

Det som er saken er at hovedveien "alltid" har passert mellom huset og uthus/låve, over tunet. Ettersom trafikken har økt er det blitt rimelig "smalt" om to lastebiler skulle passere samtidig. Kommunen tilbød for mange år siden å flytte bolighuset uten kostnader for de 2 elderly damene som bodde der men de nektet. Nå er nok fruene long gone men det hele ser ut til å ha fått en løsning...




 
Topp Bunn