Rar smak på kaffe?

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Plutselig forrige helg så ble det rar smak på kaffen min gjennom trakteren. Smaker beskt.... Har nå renset den 2 ganger kjørt igjennom eddik prøvd 3 forskjellige kaffetyper.Prøvd 2 forskjellige filtertyper. Men fortsatt er den beske smaken der.

Noen som har opplevd lignende?

Kan det være noe lim eller noe sånn i kaffetrakteren som har gått i oppløsning?

Her er min kaffetrakter:

Vedlegg

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Er dette noe andre kjenner også og gjelder det kun din trakter? Selv har jeg flere ganger opplevd at smaken av det ene eller andre har forandret seg for en periode, uten at jeg har hatt noen god forklaring på hvorfor. En kompis opplevde at smaken av akevitt endret seg dramatisk, i den grad at han gikk fra å være en feinschmecker med daglig inntak, til å måtte avstå fullstendig. Han oppga også at den over natten hadde begynt å smake beskt.

sokker

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Antall liker
0
Det kan hende at det er vannet som ikke er bra, prøv prøv flaskevann.

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Lille_Adam skrev:
Er dette noe andre kjenner også og gjelder det kun din trakter? Selv har jeg flere ganger opplevd at smaken av det ene eller andre har forandret seg for en periode, uten at jeg har hatt noen god forklaring på hvorfor. En kompis opplevde at smaken av akevitt endret seg dramatisk, i den grad at han gikk fra å være en feinschmecker med daglig inntak, til å måtte avstå fullstendig. Han oppga også at den over natten hadde begynt å smake beskt.
Andre sier de kjenner det også.... Jeg synes heldigvis kaffe servert andre plasser er god :)

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
sokker skrev:
Det kan hende at det er vannet som ikke er bra, prøv prøv flaskevann.
Har kokt kaffe i kasseroll. Da var det ikke noe smak..... Men kan jo prøve flaskevann :)

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Høres ut som om du har testet alle muligheter. Det må vel nesten være en defekt i trakteren, siden kaffe kokt i kasserolle smaker greit. Kaffetraktere har ikke lim el.l. i "kretsløpet" siden slikt uvegerlig vil løses opp av varmt vann i løpet av kort tid, så det må nesten være noe annet som er galt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Det finnes jo spesialrensemiddel å få kjøpt. Som en siste utvei bør du kanskje prøve det?

Er det mulig å spyle vann den gærne veien gjennom systemet? Det kan være at det kan løsne noe?? Du kan kjøpe en "øresprøyte" på apoteket og spyle så varmt såpvann som du klarer å håndtere inn der vannet normalt kommer ut over kaffefilteret. "Demonter" deg så langt ned i enkeltbiter som det er mulig og sprøyt "feil vei" så hardt du klarer med "øresprøyten".

Funker ikke noe av dette er det nok like greit å innse at du kommer til å kjøpe ny kaffetrakter før jul!

32bit

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.09.2003
Antall liker
318
Torget vurderinger
1
Kan prøve og spyle igjennom den med noe såpevann :)

Inntil videre har jeg kjøpt en Moccamaster fra Elkjøp. Er jo 30 dagers returrett så hvis jeg ikke får fiksa min så blir det vel og beholde den :)

Topp Bunn