Randomplassering ved inngang til nye tråder?

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
69
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Har merket en ting.
På andre forum ender jeg enten på starten eller slutten av trådene jeg klikker meg inn på.

På Hifisentralen er det slik:
1. Når jeg klikker på en tråd jeg har vert i før ender jeg opp der jeg sist slapp (Dette er en bra ting)
2. Når jeg klikker meg inn på en tråd jeg aldri har vært på før ender jeg bare opp en random plass midt i. (Dette er ikke en bra ting)

Pungt 2 bør endres, man bør, om man aldri har vært i tråden tidligere enten starte på starten, eller slutten

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Havner på et innlegg postet for X dager (2 uker?) siden

^
Jeg tror dette har en forbindelse til følgende:

Det finnes jo allerede en knapp for å gå til første uleste innlegg så hvorfor ikke bare bruke den da?

Vis vedlegget 149830

Dette ikonet som dukker opp før trådens tittel hvis det har kommet nye innlegg siden sist man leste noe i tråden.
Dæven! Men gjerne gjør det slik at man kommer rett til der man slapp ved å klikke på tittelen (altså siste leste post) . Man er sjelden interessert i begynnelsen på en tråd hvis man har vært innom den fra før.

Stålende at funksjonaliteten ligger inne, da burde det vel være greit å justere litt på UI-en, eller hva Høvding?
Ovennevnte knapp fører en i noen tilfeller til siste uleste innlegg, i andre til siste side med uleste innlegg. Så langt så bra.

Dessverre forsvinner den fra tråder man ikke har besøkt/lest for mer enn X dager (2 uker?) siden. Det er dumt hvis man av en eller annen grunn har hatt en HFS-pause. Hvorfor husker ikke systemet sist leste tråd i hvert innlegg uavhengig av hvor lenge det er siden man leste i hver tråd?
Kan det stemme at man ved trådstarters punkt 2 havner på et innlegg postet for "X dager (2 uker?) siden" som beskrevet over av meg? Det har i hvert fall sett slik ut for meg når jeg besøker tråder som ble startet tidligere enn X dager siden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvis man bruker knappen merk forum som lest så lager vel systemet et bokmerke der, og hvis man senere trykker på en tråd man ikke har vært vil man vel bli ført til dette merket. Har Dog ikke opplevd å havne inn i tråden hvis jeg klikker på tittelen, kun ved å trykke på gå til siste leste innlegg-knappen eller knappen for siste innlegg i tråden.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er forøvrig forskjell på om man trykker på trådtittelen i nye tråder oversikten på forsiden, da blir man tatt til siste innlegg som var postet i tråden da men leste den sist, eller det som var siste tråd da man merket tråden eller forumet som lest.

Men om man først går inn i forumskategoriene ser man ser alle trådene, og så trykker på tittelen havner man på første innlegg.

Topp Bunn