Rally Norway

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Noen som skal ta turen?
Har sinnsykt lyst, men det spøker litt mtp barnepass.

N

nb

Gjest
Hvordan er det egentlig å være rallytilskuer? Bilene bruker jo vel ca 1 sekund gjennom synsfeltet om man plasserer seg ett eller annet sted i skauen

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Hadde vært moro, men tror det er temmelig kaldt i lengden. Heia Grønholm! :D

Noen som skal ta turen?
Har sinnsykt lyst, men det spøker litt mtp barnepass.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
kom til Løten!
Jeg er så heldig å skal stå vakt på natta, og får gratis pass til alle arrangementer. ;D
Tror rallyet blir en meget hyggelig opplevelse!

PK

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Sier som Pondus når det gjelder Rally: "Enhver bygdetulling kan vel trimme en Ascona og frese rundt i skogen". ;D

T

theStig

Gjest
Jeg kan sitte på terassen min og se bilene jeg...hehe.

K

kbwh

Gjest
Bailer ut til sørvestlandet. Ellers hadde jeg nok invitert meg selv og mine henrivende barn til theStigs terasse. Rally er underholdende det. Hadde Rally Hedmark forbi tunet mitt her i høst.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Si ifra hvis du har noen "go"-billetter til salgs, kona og svigerinna skal, tror jeg. Kona er avstandsforelsket i gutten med turnbuksene, Mr Loeb

kom til Løten!
Jeg er så heldig å skal stå vakt på natta, og får gratis pass til alle arrangementer. ;D
Tror rallyet blir en meget hyggelig opplevelse!

PK

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Kona skal, mao har jeg heeele søndagen til å spille på anlegget, mens hun hutrer og fryser i skogen for å få et glimt av Loeb, jippi! ;D

T

theStig

Gjest
Etter å ha hørt litt på radio med "stemning" fra de dype skoger, virker det kanskje som rally-fansen ikke akkurat er overbefolket av intellektuelle.... eller avholdsfolk. Hm...

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Rally = harry motorsport som bokstavelig talt kaster bensin på et allerede overtent økologisk - krisebål.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ja, akkurat som alle de som kjører hver sin bil til jobb når det går buss utenfør døra. Bare som et eksempel.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Ja, akkurat som alle de som kjører hver sin bil til jobb når det går buss utenfør døra. Bare som et eksempel.
Har ikke bil. Kjører kun kollektivt.
Tenk deg hvor mange liter CO2 som spys ut av motorsport industrien hvert år.
Det hadde jo vært kjempestilig om de store aktørene i motorsport brukte sine enorme RD budsjetter til å utvikle biler som gikk på solceller, brenselsceller eller annen mer miljøvennlig teknologi og konkurrerte på de premissene isteden.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Det hadde jo vært kjempestilig om de store aktørene i motorsport brukte sine enorme RD budsjetter til å utvikle biler som gikk på solceller, brenselsceller eller annen mer miljøvennlig teknologi og konkurrerte på de premissene isteden.
Rally er kjedelig nok nå og blir ikke mer underholdende med solcellebiler. Rally Norway i mørketida kunne jo vært spennende. ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Rally er kjedelig nok nå og blir ikke mer underholdende med solcellebiler. Rally Norway i mørketida kunne jo vært spennende.  ;D
Hvis det er kjedelig som er problemet, så kan vel det løses med landminer langs veien eller andre idiotiske påfunn. kjedelig eller ei, motorsport og bilindustrien er dinosaurer når det kommer til miljø...

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Hvis det er kjedelig som er problemet, så kan vel det løses med landminer langs veien eller andre idiotiske påfunn.
Kanskje Kongsberg-konsernet kan sponse litt.  ;D

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ja, det er jeg utvilsomt enig i. Men, rallysporten er som en maur å regne i forhold til andre store idretter som drar folk til seg fra overalt. Da tenker jeg på transport, forbruk, forsøpling osv osv osv. Tenk deg hvor miljøvennlig en seriekamp i fotball er

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Og tenk all produksjon og transport av Hi-Fi? Både elektonikkkomponentene og ferdige varer. ;)

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Vi er vel alle miljøsvin av verste sort...

Men... noe som er gledelig er at Rally Norway har kjøpt klimakvoter eller hva de nå kaller det for.

MVH

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Ja, motorsporten er en skikkelig alvorlig miljøtrussel :p ::)

Vi snakker ikke en dråpe i havet engang. Skjerpings.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har selv valgt å ikke ha bil og en av årsakene er miljøet. Men at noen få kjører billøp er da bare gøy! Det er mindre enn en dråpe i havet ja..

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
For min del har jeg lagt fram et matematisk regnestykke på at det faktisk svarer seg å ha bil...

Det har noe med avstand til jobb og kolektivtilbud.

MVH

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
For min del har jeg lagt fram et matematisk regnestykke på at det faktisk svarer seg å ha bil...

MVH
For meg er det ingen mulighet med annet enn bil da det ikke går buss eller tog til arbeidsplassen. Da blir regnestykket enkelt :)

U

utgatt60135

Gjest

MVH
Det er ikke alle som bor i by og kan være på jobben etter 5min på sykkel :D. Men det er igjen et valg siden jeg er fra en liten bygd i Trøndelag.

Kult at Solberg gutta kniver om 3.plassen.. Men det er vel ingen tvil om at Citroën har bedre bil og en bedre sjåfør ved Loeb. Men å slå dette fantastiske teamet uten trøbbel er en prestasjon. Petter burde nok ha jekket seg litt ned og kjørt safere for lenge siden. Litt for ambisiøs. Eller kanskje byttet bilmerke? Blir sennende med ny bil i Mexico. Tøffere med rally på grus tross alt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det mest miljøvennelige vi kan gjøre er jo da å konsentrere befolkningen i 3-4 store byer, og samle statlige overføringer til disse, altså. Kutte alle overføringer til kommuner i distrikter og samle folk og penger i disse byene. Gjerne i massive høyblokk komplekser med tilkyttet offentlig transport.

Industri kan på samme måte samles i gigantiske næringsparker et par strategiske steder i landet.

Eneboliger, privatbiler og generell unødig beboelse i ikke regulerte  områder vil ikke bli nødvendig lenger. Med unntak av noen få familier som driver nødvendig landbruk og stedsbundet grisleri.

Så kan vi glede oss over en grønn og bærekrafig fremtid, med urørt natur og miljøvennlig livsstil.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
med urørt natur og miljøvennlig livsstil.
Og skal vi oppleve denne naturen må vi selvfølgelig gå eller sykle. Den offentlige transporten skal ikke brukes mer enn høyst nødvendig.

U

utgatt60135

Gjest
Det mest miljøvennelige vi kan gjøre er jo da å konsentrere befolkningen i 3-4 store byer, og samle statlige overføringer til disse, altså. Kutte alle overføringer til kommuner i distrikter og samle folk og penger i disse byene. Gjerne i massive høyblokk komplekser med tilkyttet offentlig transport.

Industri kan på samme måte samles i gigantiske næringsparker et par strategiske steder i landet.

Eneboliger, privatbiler og generell unødig beboelse i ikke regulerte  områder vil ikke bli nødvendig lenger. Med unntak av noen få familier som driver nødvendig landbruk og stedsbundet grisleri.

Så kan vi glede oss over en grønn og bærekrafig fremtid, med urørt natur og miljøvennlig livsstil.
Eller vi sprer oss utover og lager vår egen mat. Mat er det eneste vi trenger da. Ingen andre goder. Dyrene hjelper til med transport om vi skulle ha en eller annen rar grunn for det.

Eller vi legger all tillit til ny teknologi og kanskje håper på litt hjelp fra en annen silivasjon der ute et sted som har kommet lengre enn oss.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Mao må jeg bygge om anlegget til å kjøre solcellepaneler? Sikkert ok, men søren; hva slags kabel er best fra panelet og inn osv? Uff, jeg som trodde jeg snart kunne slå meg til ro litt, der tok jeg feil igjen ;)

Eller vi sprer oss utover og lager vår egen mat. Mat er det eneste vi trenger da. Ingen andre goder. Dyrene hjelper til med transport om vi skulle ha en eller annen rar grunn for det.

Eller vi legger all tillit til ny teknologi og kanskje håper på litt hjelp fra en annen silivasjon der ute et sted som har kommet lengre enn oss.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi har da råd til ordentlige transportmidler:

Miljøvennlig arbeidskraft kan innleies fra øst europa eller 'syden'

Med litt pisk og en columbiansk gottepose kan vi jo arrangere løp i skauen også som er mye mer økologisk enn dagens rally.

Topp Bunn