Noen som skal ta turen?
Har sinnsykt lyst, men det spøker litt mtp barnepass.
kom til Løten!
Jeg er så heldig å skal stå vakt på natta, og får gratis pass til alle arrangementer. ;D
Tror rallyet blir en meget hyggelig opplevelse!
PK
Har ikke bil. Kjører kun kollektivt.Ja, akkurat som alle de som kjører hver sin bil til jobb når det går buss utenfør døra. Bare som et eksempel.
Rally er kjedelig nok nå og blir ikke mer underholdende med solcellebiler. Rally Norway i mørketida kunne jo vært spennende. ;DHar ikke bil. Kjører kun kollektivt.
Tenk deg hvor mange liter CO2 som spys ut av motorsport industrien hvert år.
Det hadde jo vært kjempestilig om de store aktørene i motorsport brukte sine enorme RD budsjetter til å utvikle biler som gikk på solceller, brenselsceller eller annen mer miljøvennlig teknologi og konkurrerte på de premissene isteden.
Hvis det er kjedelig som er problemet, så kan vel det løses med landminer langs veien eller andre idiotiske påfunn. kjedelig eller ei, motorsport og bilindustrien er dinosaurer når det kommer til miljø...Rally er kjedelig nok nå og blir ikke mer underholdende med solcellebiler. Rally Norway i mørketida kunne jo vært spennende. ;D
Kanskje Kongsberg-konsernet kan sponse litt. ;DHvis det er kjedelig som er problemet, så kan vel det løses med landminer langs veien eller andre idiotiske påfunn.
Har ikke bil. Kjører kun kollektivt.
Tenk deg hvor mange liter CO2 som spys ut av motorsport industrien hvert år.
Det hadde jo vært kjempestilig om de store aktørene i motorsport brukte sine enorme RD budsjetter til å utvikle biler som gikk på solceller, brenselsceller eller annen mer miljøvennlig teknologi og konkurrerte på de premissene isteden.
For meg er det ingen mulighet med annet enn bil da det ikke går buss eller tog til arbeidsplassen. Da blir regnestykket enkeltFor min del har jeg lagt fram et matematisk regnestykke på at det faktisk svarer seg å ha bil...
Det har noe med avstand til jobb og kolektivtilbud.
MVH
Det er ikke alle som bor i by og kan være på jobben etter 5min på sykkelFor min del har jeg lagt fram et matematisk regnestykke på at det faktisk svarer seg å ha bil...
Det har noe med avstand til jobb og kolektivtilbud.
MVH
Og skal vi oppleve denne naturen må vi selvfølgelig gå eller sykle. Den offentlige transporten skal ikke brukes mer enn høyst nødvendig.med urørt natur og miljøvennlig livsstil.
Eller vi sprer oss utover og lager vår egen mat. Mat er det eneste vi trenger da. Ingen andre goder. Dyrene hjelper til med transport om vi skulle ha en eller annen rar grunn for det.Det mest miljøvennelige vi kan gjøre er jo da å konsentrere befolkningen i 3-4 store byer, og samle statlige overføringer til disse, altså. Kutte alle overføringer til kommuner i distrikter og samle folk og penger i disse byene. Gjerne i massive høyblokk komplekser med tilkyttet offentlig transport.
Industri kan på samme måte samles i gigantiske næringsparker et par strategiske steder i landet.
Eneboliger, privatbiler og generell unødig beboelse i ikke regulerte områder vil ikke bli nødvendig lenger. Med unntak av noen få familier som driver nødvendig landbruk og stedsbundet grisleri.
Så kan vi glede oss over en grønn og bærekrafig fremtid, med urørt natur og miljøvennlig livsstil.
Eller vi sprer oss utover og lager vår egen mat. Mat er det eneste vi trenger da. Ingen andre goder. Dyrene hjelper til med transport om vi skulle ha en eller annen rar grunn for det.
Eller vi legger all tillit til ny teknologi og kanskje håper på litt hjelp fra en annen silivasjon der ute et sted som har kommet lengre enn oss.