R.I.P.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• steinost

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    3.486
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da har vår broder i ånden, Eivind Stillingen, aka Lilya, lagt ned loddebolten for godt. Selv gamle MOSFETer må bite i gresset til slutt. Det er garantert mange av dere der ute som har gledet seg over musikk fra amper han har bygget.

Han var her i flere år og borret , sagde, loddet og skrudde. Lyd ble det til slutt.

Lykke til på reisen Eivind.

Roar Malmin
    Leste nettopp denne artikkelen.
    Blir litt preget av slikt.

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    2.315
    Torget vurderinger
    5
    Da har vår broder i ånden, Eivind Stillingen, aka Lilya, lagt ned loddebolten for godt. Selv gamle MOSFETer må bite i gresset til slutt. Det er garantert mange av dere der ute som har gledet seg over musikk fra amper han har bygget.

Han var her i flere år og borret , sagde, loddet og skrudde. Lyd ble det til slutt.

Lykke til på reisen Eivind.

Roar Malmin
    Trist som faen.. Eivind har bygget opptil mange av de forsterkerne som har vært innom her de siste årene. Hvil i fred Eivind:cry:

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    2.240
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Dave Kuswoth kjent for samarbeidet med Nikki Sudden bl a, gikk bort i en alder av 60.

Sist redigert:

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Nedre Eiker
    Lee Kerslake ex Uriah Heep har gått heden...
    Døde av kreft 73 år gammel.
    For meg er det Ozzy albumene Blizzard Of Ozz og Diary Of A Madman med Randy Rhoads på gitar han er kjent for. Særlig Blizzard er en slags gullstandard innen heavy metal og en plate jeg fortsatt spiller ofte.

Trist at han er død.

JENO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Antall liker
    891
    For meg er det Ozzy albumene Blizzard Of Ozz og Diary Of A Madman med Randy Rhoads på gitar han er kjent for. Særlig Blizzard er en slags gullstandard innen heavy metal og en plate jeg fortsatt spiller ofte.

Trist at han er død.

Da lærte jeg noe nytt. Trodde, som det står kreditert, at det var Tommy Aldridge som spilte på "Diary of a Madman."

Robot

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2018
    Antall liker
    664
    Sted
    Mostaul
    Ja det var noen jus greier angående royalties;

However, Kerslake’s contributions on Blizzard of Ozz and Diary of a Madman — as well as those of Daisley — were later removed and rerecorded when the album was reissued decades later, the result of a lengthy legal fight between the Osbournes and his former bandmates over royalties and songwriting credits; drummer Tommy Aldridge was ultimately credited as drummer on Madman after Kerslake’s exit before the album’s release.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    949
    Sted
    Bygda med en halvdau flyplass
    Uffda - 3 av "originalbesetningen" i UH er borte (ja, vet det ikke er helt korrekt...) - Byron, Thain og nå Kerslake.
    UHs Wonderworld var min første, så da ble de "originalene" sammen med Box & Hensley...

Makro

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    91
    Trist som faen.. Eivind har bygget opptil mange av de forsterkerne som har vært innom her de siste årene. Hvil i fred Eivind:cry:
    Så trist. Han lærte meg å bygge min første forsterker. Hyggelig kar. Hvil i fred.

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Nedre Eiker
    Ja det var noen jus greier angående royalties;

However, Kerslake’s contributions on Blizzard of Ozz and Diary of a Madman — as well as those of Daisley — were later removed and rerecorded when the album was reissued decades later, the result of a lengthy legal fight between the Osbournes and his former bandmates over royalties and songwriting credits; drummer Tommy Aldridge was ultimately credited as drummer on Madman after Kerslake’s exit before the album’s release.

Har ikke helt oversikten der jeg heller, men:

In 1980, Kerslake met ex-Black Sabbath vocalist Ozzy Osbourne by chance in an elevator at the Kings Cross Hotel in Australia. "He was in one corner with his bodyguard and his manager, and I was in the other corner with mine. Rather funny".[2] They would soon form the band Blizzard of Ozz with bassist Bob Daisley and guitarist Randy Rhoads, though the band would soon become an Ozzy Osbourne solo project due to a management decision. Kerslake's work can be heard on Osbourne's first two solo albums, Blizzard of Ozz and Diary of a Madman, as well as the 1980 Live EP and parts of the 1987 Tribute live album.

Kerslake left Osbourne's band in early 1981 to care for his mother, who had fallen ill.[3] On the Diary of a Madman notes, Kerslake and bassist Bob Daisley were not credited, with drummer Tommy Aldridge and bassist Rudy Sarzo instead receiving credit. Aldridge has stated of the Diary of a Madman album, "I think it's pretty obvious that it's not my drumming on that album. I have never taken credit for that recording and have always given Lee Kerslake, whenever asked or interviewed, the credit he rightly deserves."[4]

Bartesam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    5.423
    Sted
    Hus
    Svenske Anita Lindblom har gått bort 82 år gammel. R.I.P.

Bartesam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    5.423
    Sted
    Hus
    Pamela Hutchinson fra The Emotions har lagt vekk mikrofonen 61 år gammel. Kjent for Best Of My Love mm. R.I.P.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    4.760
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    14
    Jack Bybee har laget sine siste purifiers.

Syncrolux

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.10.2012
    Antall liker
    2.084
    Mens vi er inne på tidligere loddebolt-eiere, så forlot min venn og tidligere samarbeidspartner Francis Manzella oss for en tid siden. Francis var en ledende designer av lydstudioer og sto bak Griffin studiomonitorene.

Bartesam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    5.423
    Sted
    Hus
    Tommy DeVito som var med å starte The Four Seasons sammen med Frankie Valli har lagt fra seg gitaren 92 år gammel. R.I.P.

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    8
    Min store gitarhelt fra ungdomsårene. RIP Edward Lodewijk Van Halen:cry:

AEDE715F-0755-4D2C-9DDA-6DC5CEC50DA5.jpeg

Sist redigert:

bambi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    4.379
    Sted
    Nedre Eiker
    Fucking hell.... leste det akkurat i dagbladet og kan nesten ikke tro det. En av verdens største og mest innflytelsesrike gitarister er borte. Hvil i fred.

Riktignok aldri vært noen blodfan selv, men dette riffet er et av de aller kuleste jeg vet om.

Husker også denne utrolig fete balladen fra end credits på tornadofilmen Twister. Ikke vanskelig å skjønne hvorfor så mange har prøvd å kopiere tonen hans.

Dette var trist.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    6.045
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Eddie Van Halen gjorde inntrykk på en ung sjel på 70-tallet, ingen tvil om det.
    Kom over det første albumet i platebutikk i Tyskland, før noen her til lands hadde hørt om dem. De ble nok ikke presentert på NRK, nei.
    Takk for alt, Eddie!

Sluket

DIY with a vengeance
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    50.795
    Torget vurderinger
    14
    Han har vært dårlig i mange år dessverre, så ingen overraskelse . Men trist som faen er det uansett. Blir VH aften her i dag. Har hele rekka på LP og CD.

• Liker
    Reaksjoner: JCP
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn