R.I.P - Harald Heide-Steen jr. er død

L

Ludo

Gjest
Så har enda en av de store norske gått bort. Et stort tap!

R.I.P

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Veldig tris å miste en slik humørspreder innen underholningen.
Han var en morroman av dei skjeldne som gav meg en god latter når han opptråte på tvskjermen.

MerlinTheMagitian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2006
Antall liker
2
Det var sinnsyk triste greier!!! De gode gamle humor traverne dør en etter en for tiden... Nitrist!!! :'(

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.699
Torget vurderinger
1
Dette var leit. Jeg blir å savne Turistsjef Johansen.

Mvh. Bjørn

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.422
Torget vurderinger
1
Jeg er oppvokst med HHSJR. Vi så han på kino, hørte han på radioen, så han på TV, kjøpte platene hans og spilte VG-kassettene i bilen. Senere hadde jeg gleden av å jobbe litt med han. Han var et humoristisk geni. Morsomhetene bare trillet ut av han, uansett omgivelser og omstendigheter. Han diktet rim og regler ut av "hva som helst", helt intuitivt, og ingen i nærheten klarte å holde seg alvorlige. Jeg tror nesten han hadde en kronisk trang til å få andre til å le.

Han var også en begavet sanger. Jeg har ikke hørt den siste jazzplata, men prøv å høre på feks "Nightclub Balade" fra 70-tallet en gang. En crooner parodi av de helt store.

Han var en av de siste "store". Etter han er det snart bare "drittsekk-humorister" igjen.

Hvil i fred Harald. Ditt virke lever evig videre.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Valentino skrev:
Fred!
Harald var en av mine absolutte favoritter innen humor og rett og slett en fantastisk person!
Jeg tror at arven han etterlater seg, på mange felt, er utrolig stor, og den er ett bra minne!

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Veldig trist! Han har også i tillegg til annet som er nevnd skrevet et knippe meget morsomme bøker.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.482
Torget vurderinger
0
Som Pedal var inne på, Harald var en snill humorist. Uventet var det ikke, han hadde vært syk lenge, men veldig trist at han gikk bort. Vi som har opplevd ham, live eller på TV, kommer ikke til å glemme ham.

Jazzplata er faktisk verd å ha, tips til de som ikke har den.

Topp Bunn