Røykelov for religion?

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Da er det også et spørsmål om ikke mye av motstanden ligger i at folk misliker enkelte trossamfunn/menigheter.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10018025

Kanskje dette trossamfunnet finner nåde for Dephs og AN-Ms kritiske blikk??
Folk må få lage de trossamfunn de måtte ønske, og folk greier neppe å koke i hop noe mer outrert og latterlig enn de populære store religionene uansett. Men begrunnelsen til at denne ikke får registrere seg er jo rimelig diskriminerende da. På den annen side kan man jo undre seg på hva som er vitsen med å registre nye trossamfunn uansett. Det handler vel trolig mest om hvorvidt man kan søke offentlig støtte for klubben sin. Jeg er ingen tilhenger av å gi offentlig støtte til trossamfunn av noe slag.

G

Gjestemedlem

Gjest
AN-M skrev:
Religiøse krever det og føler de har rett og vi har vel fremdeles en blasfemilov? Restriksjoner her på forumet er det også.
Hvis man skal akseptere at normale mennesker skal kunne beskyttes mot de troendes aktiviteter, så må man jo samtidig akseptere at de religiøse lar seg provosere av realitetsorientering fra oss. Så hverken blasfemilov eller noen beskyttelse mot religiøs påvirkning er på sin plass. Vi er alle gale på hver vår måte.

AN-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.02.2010
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
AN-M skrev:
Religiøse krever det og føler de har rett og vi har vel fremdeles en blasfemilov? Restriksjoner her på forumet er det også.
Hvis man skal akseptere at normale mennesker skal kunne beskyttes mot de troendes aktiviteter, så må man jo samtidig akseptere at de religiøse lar seg provosere av realitetsorientering fra oss. Så hverken blasfemilov eller noen beskyttelse mot religiøs påvirkning er på sin plass. Vi er alle gale på hver vår måte.
Men du styrer fortsatt bort fra temaet. Det er helsefarlig for oss ikke for de!

G

Gjestemedlem

Gjest
AN-M skrev:
Men du styrer fortsatt bort fra temaet. Det er helsefarlig for oss ikke for de!
Det gjelder å være godt forberedt, så vil man beholde sitt gode humør, sin helse og sin forstand: :)

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Gjestemedlem skrev:
AN-M skrev:
Må deres Gud være med dem.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,34.0.html

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Supertramp skrev:
ah, Rizla - memories....

Brukte du Rizlas lakrispapir til Gul Mix? Den papirtypen er jo best med sterkt aromatiske og smaksrike tobakker som Old Holborn.

Tobakksprodukter skal nytes med kunnskap og stil, så enkelt er det. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Som et apropos til trådens opprinnelige tittel.

I går ble det avholdt en høymesse for de troende ned i Kongens By. Messen har vært omtalt i alle media i flere dager på forhånd. Det har fan vært umulig å beskytte seg mot gnålet fra menigheten, og om tidligere efaringer er noe å måle ut fra vil vi bli plaget med mere gnål om denne religiøse høytiden også i dagen som kommer. Forrige helligdag for denne aparte menigheten var i Bartebyen og det var det samme hysteriet den gangen!!

De kristne plager meg ikke på langt nær like mye, det er en kort andakt på radio NRK P1 om morgenen i 5 minutter, men disse her er på alle kanaler både på radio og på TV og i de fleste nyhetssendinger har jeg intrykk av. I tillegg til dette har de en hel haug med programmer som kun dreier seg om denne avgudsdyrkelsen. ja jeg tillater å kalle det avgudsdyrkelse da det faktisk er en lærkule man tilber som gud !

ER DET MULIG Å FÅ FOTBALL DEFINERT SOM RELIGION OG FORBUDT MENS VI NÅ ER I GANG MED ANGREP PÅ INDIVIDUELLE RETTIGHETER !

PS !
Ta buekorpsene i Bergen samtidig !!

S

Supertramp

Gjest
baluba skrev:
Brukte du Rizlas lakrispapir til Gul Mix? Den papirtypen er jo best med sterkt aromatiske og smaksrike tobakker som Old Holborn.

Tobakksprodukter skal nytes med kunnskap og stil, så enkelt er det. ;D
Nåvel - den gang var det det som fantes i den lokale kiosken som ble brukt......
e-handel var et ukjent begrep og i småbyene var utvalget i kioskene noe begrenset.

Rizla eller rød BigBen. Tiedemanns eller Petterøes eller Eventryblanding eller Original.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Vi burde vært religiøs hele hurven så hadde vi sluppet å bli så stresset av å tenke på gud.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Vi burde vært religiøs hele hurven så hadde vi sluppet å bli så stresset av å tenke på gud.
Friske mennesker blir gjerne litt ukomfortable hvis fremmede snakker om sine psykiske lidelser og psykoser også. Dette med religion og gudedyrking er jo mye i samme gaten.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Gjestemedlem skrev:
BT skrev:
Friske mennesker blir gjerne litt ukomfortable hvis fremmede snakker om sine psykiske lidelser og psykoser også. Dette med religion og gudedyrking er jo mye i samme gaten.
;D
Det må være brede gater der du bor...

S

Supertramp

Gjest
Bytt ut røykerne med religiøse i denne filmen, så har du scenarie til trådstarter:

[video]XsOytIjD1EE[/video]

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Det har vært nevnt tidligere i denne tråden, men jeg lar meg fortsatt forundre over den intensitet og iver som legges for dagen fra disse som vil bekjempe religion. Er de ute på "Et oppdrag" kanskje et "Oppdrag fra Gud" ? ( Jfr, Blues Brothers ) :D

Denne kommentar kun for å knytte til en liten artig historie:

En lokal sogneprest sto i kø utenfor Perleporten. Foran presten sto Roger Kjapp, tidligere pilot i Widerøe. St Peter spurte de nyankommne om navn, sjekket listen sin og slapp inn de som skulle inn og sendte ned i kjelleren de som skulle dit. Roger Kjapp, kjent tøffing og kvinnebedårer, han var jo pilot 8) sa hvem han var og ble ønsket riktig så hjertelig velkommen til Himmelen. Han fikk en purpufarget silkekappe og slapp inn. Sognepresten presenterte seg og fikk et hyggelig velkommen, om en ikke så hjertelig som velkomsten til Roger. Presten fikk en kappe i kjedelig brungrå strie. Dette forbauset presten og han spurte St.Peter hvorfor det ble gjort så stor forskjell. Vel min kjære venn sa St.Peter, her belønner vi folk etter innsats, en slags provisjons system. Mens du fikk menigheten din til å sovne under dine kjedelige prekner, fikk Roger alle passasjerene til å be til Gud hver gang han var ute å fløy!

For øvrig er vi i ferd med å bli rimelig intolerante når vi ikke kan akseptere at folk tror på noe annet enn oss selv! Smekk på finger og fy i ansiktet!! Det finnes mange "Talibanere" her på HFS sier Spiralis og ser i speilet!! ::) Kanskje flere skulle titte i et speil sånn av og til?? etterpå kan vi fortsette vår usaklige raljering over alle de vi er uenige med. ;D Men en "reality check" av og til er kanskje sunt? :-\

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Del to av historien til Spiralis er som følger:

Det ikke alle vet er at det finnes en sideinngang til himmelen for nonner. Her tar St.Peter bare noen stikkprøver innimellom fordi så godt som alle slipper inn. En dag St.Peter sjekket nonnene spurte han den første om hun hadde hatt befatning med mannlige kjønnsorgan noen gang. Jeg har sett hvordan de ser ut men ikke noe mer. Det er greit, mente St.Peter; -Bare vask øynene i vievann så kan du gå inn. Det samme spurte han den neste. Hun hadde tatt på en mann en gang, og måtte vaske hendene i vievannet før hun slapp inn. Da fikk han se en nonne som sneik i køen. Han ble mistenkelig og gikk bort til nonnen og spurte hvorfor hun snek i køen. -Du skjønner det, sa nonnen, jeg vil gjerne skylle munnen i vievannet før søster Agnes stapper rompa si oppi.

S

Supertramp

Gjest
BT skrev:

Det ikke alle vet er at det finnes en sideinngang til himmelen for nonner. Her tar St.Peter bare noen stikkprøver innimellom fordi så godt som alle slipper inn. En dag St.Peter sjekket nonnene spurte han den første om hun hadde hatt befatning med mannlige kjønnsorgan noen gang. Jeg har sett hvordan de ser ut men ikke noe mer. Det er greit, mente St.Peter; -Bare vask øynene i vievann så kan du gå inn. Det samme spurte han den neste. Hun hadde tatt på en mann en gang, og måtte vaske hendene i vievannet før hun slapp inn. Da fikk han se en nonne som sneik i køen. Han ble mistenkelig og gikk bort til nonnen og spurte hvorfor hun snek i køen. -Du skjønner det, sa nonnen, jeg vil gjerne skylle munnen i vievannet før søster Agnes stapper rompa si oppi.
Det var fantastisk torsdagshumor!begge to ;D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
BT skrev:

;D ;D ;D ;)

Den gjorde dagen for meg. Etter å ha tatt forsmedelig feil i en diskusjon et annet sted i forumet, trengte jeg et glis for å komme meg etter sjokket. Takk for det gliset, min gode mand. :)

Topp Bunn