|
Klemmene på mine sokler har to rette metall armer bøyd i en trekant, som da gir tre bittesmå kontaktpunkter til de runde beina på røret. Metallet oksyderer og må renses alt for ofte. Vær oppmerksom på at soklene til 300B ofte er av en slik laber kvalitet.Hva er problemet med de klemmene? Så lenge utførelse og metalkvalitet er riktig.
Forhør deg med Brynjar K/MOTRON. Kvaliteten på eksempelvis kinesiske sokler har blitt langt bedre de siste årene, og jeg mener å huske at Brynjar har en "ladning" underveis (om de ikke allerede er kommet).Klemmene på mine sokler har to rette metall armer bøyd i en trekant, som da gir tre bittesmå kontaktpunkter til de runde beina på røret. Metallet oksyderer og må renses alt for ofte. Vær oppmerksom på at soklene til 300B ofte er av en slik laber kvalitet.
Ser jo bra ut disse. Kjøpt hoss Svalander ? Hva ble prisen ?Yamamoto UX-4P sokler funker bra hjo meg...
Dette vet Brynjar. Sist jeg snakket med han hadde han ikke fått disse soklene som han kan gå god for. Han kan ha fått de nå. Han vet hva som er forskjell på de gode og de dårlige.Forhør deg med Brynjar K/MOTRON. Kvaliteten på eksempelvis kinesiske sokler har blitt langt bedre de siste årene, og jeg mener å huske at Brynjar har en "ladning" underveis (om de ikke allerede er kommet).
Mvh
Pinnekontaktene ser her ut til å være av bedre kvalitet enn vanlig, ja. Ikke så veldig dyre heller. Ellers er jeg jo enig med deg angående dette med gull overalt. Er ikke sikker på om disse tynne gullbellegene kan degradere lyden, men det er jo dette med oksydering da. Sølv er i allefall noe av det verste man kan bruke.http://www.diyhifisupply.com/diyhs_sockets.htm har UX4 sokler. Ser ut til å være god kontaktflate til rørpinner her. Selv er jeg ikke overbegeistret for dette "gull-styret".
Hvor har du det fra ?Tja, det sies at sølv oksyd (oksydert sølv) leder strøm like godt som sølv, så det er ikke noe problem...
;-)
Jeg har aldri tenkt på rensing av sokler, men jeg burde kanskje gjøre det innimellom?up skrev:Klemmene på mine sokler har to rette metall armer bøyd i en trekant, som da gir tre bittesmå kontaktpunkter til de runde beina på røret. Metallet oksyderer og må renses alt for ofte. Vær oppmerksom på at soklene til 300B ofte er av en slik laber kvalitet.Hva er problemet med de klemmene? Så lenge utførelse og metalkvalitet er riktig.
Hei,up skrev:Noen som hvet om sokkler for 300B av god kvalitet, uten disse hersens standard klemmene ?
Det finnes jo utgaver med teflon og gull, men klemmeløsningen er den samme på de jeg har sett.
up