Rørpre & Transistoreffekt. Erfaringer?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Heisann.

Har gått for kombinasjonen rørpre og transistoreffekt og er så langt fornøyd.

Korleis er det med dykk andre? Er det mange som bruker denne komboen og har dykk gode erfaringer?

Kom med innspel, positive og negative,og list gjerna opp kva de brukar/har brukt av kombinasjonar. ;)

Mvh
TAF

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
209
Sted
Bergen
Spilte på sånn kombo i noen år....Conrad Johnson PV 11 pre og Doxa 70 signature effekt...veldig bra match!!!

Men jeg endte opp med rør effekt...(jeg også :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.259
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Jeg brukte tidligere en kina rør pre med Mullard rør, sammen med Jeff Rowland Nodel 5. Det låt ganske greit, men lyden slapp liksom ikke høyttalerne helt. Så fikk jeg kobla på en Sidewinder fra LcAudio, lydenbilde ble mye større, stemmer sto som støpt og veldig klare. Utrolig detaljert, et kjempe løft. Så da be det ikke noe rør pre her i gården, selv om jeg egentlig skulle ønsket meg det.
Det er jo morro me rør bytter ;D

J

JAE

Gjest
Har alltid trodd,og opplevd etter fysiske lover at transistor er best på De lave oktaver...
men, men kan jo være jeg tar skammelig feil...

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Leikis. skrev:
Jeg brukte tidligere en kina rør pre med Mullard rør, sammen med Jeff Rowland Nodel 5. Det låt ganske greit, men lyden slapp liksom ikke høyttalerne helt. Så fikk jeg kobla på en Sidewinder fra LcAudio, lydenbilde ble mye større, stemmer sto som støpt og veldig klare. Utrolig detaljert, et kjempe løft. Så da be det ikke noe rør pre her i gården, selv om jeg egentlig skulle ønsket meg det.
Det er jo morro me rør bytter ;D
fikk ikke kina-preen lyden til å slippe høyttalerne, sier du?
det var jaggu underlig.

kanskje på tide å gi en av disse en sjanse, da?

eller bygge litt selv:

Signature

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
29
Sted
Trøndelag
æ bruke den komboen å er veldig fornøyd.
Da kan du bytte rør å finne frem til den lyden du selv vil ha. :)

kjell

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
943
Croft rørpre og Parasound transistoreffekt. Lyden slipper ut fra høyttalerene (Sonab OD 11) og inn i stua. Fin dynamikk, varm og ren lyd. Savner ingenting.

J

JAE

Gjest
At rørpre/transistor kan fungere ypperlig,er det ingen som helst tvil om.Mange flotte overnevnt. rørpreer,men begge deler bør ha en viss kvalitet,for å matche hverandre.Nytter ikke med en dårlig utgave på en av sidene.

Dette med rør-effekt passer ikke alle høytt.,det har jeg både prøvd/erfart,men ser at mange får dette til å funke ypperlig.

Fikk ikke rør-effekt til å funke på mine Gradienr Revolution Active,og det er ikke hva som helst av rør-amper,Cary Cad 211AE,fikk ikke den stramme definerte bassen.
Dette er min opplevelse med mine Gradienter,RØR til toppene,TRANSISTOR til bass(BUNNEN),samt rørpre

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei

Holder på å prøve ut dette og har ein del Chi-Fi heima på prøve. Xindak XA8550 + NMD MC3R Mkll .

Blei nok "blenda" av fylden og trøkket bassen med ein gang,"men"...savner klangen,detaljene,luftigheten,varmen og den gode musikaliteten som min intergrerte Cary har.

Kommer nok til å prøve med litt tuberolling,men er usikker på om detta er vegen å gå. :p

Me får sjå ka det blir til,men takker for innspell og kom gjerne med tips og råd.

TAF

Topp Bunn