Rørutstyr Rørforsterker

oal

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.11.2007
Antall liker
2.048
Torget vurderinger
3
Hei!
Om et par uker får jeg et par Monopulse A i hus!😊
Noen som har forslag til rørforsterkere som kan passe til disse??
Budsjettet er på maks 25-30 k. Men handler veldig gjerne på brukten.
Hilsen
Christian

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
12.434
Torget vurderinger
2
De funker rasende bra med en fornuftig motorisert rørforsterker, aller helst Single Ended om det kommer innenfor budsjett.
Jeg vil si det er litt avhengig av hvilken musikksmak du har, og hvor høyt du ønsker å spille.

Dersom du er en jazzelsker som sjelden drar skikkelig på, er Mastersound DueUndici en sjelden perle, sofistikert, elegant og oppløst; men med 2 x 11 Watt settes det en del grenser for galskap, da. :)

I den andre enden lydmessig, finner du f.eks. den konkurransedyktig prisede Cayin CS-55A, overraskende gode til tross for at de bruker KT88, en rørtype jeg i grunn ikke er veldig glad i, men her har Cayin fått det til. Denne spiller rock også med godt skyv.

På bruktbørsen ligger en Audio Research VSi60 for en veldig fin pris, dette er ikke typisk rør, men den er utrolig tøff og brutal, og har temmet KT88-rørene veldig flott. Et klasseprodukt.

Og ellers ligger en Audio Note SORO SE ute for bytting, min personlige favoritt blant de nevnte, dette er en fabelaktig allrounder, sjekk med selger om han er villig til å selge den i stedet for å bytte den i noe annet...

Lykke til! :)

Dharmabum

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.03.2010
Antall liker
1.733
Torget vurderinger
14
De funker rasende bra med en fornuftig motorisert rørforsterker, aller helst Single Ended om det kommer innenfor budsjett.
Jeg vil si det er litt avhengig av hvilken musikksmak du har, og hvor høyt du ønsker å spille.

Dersom du er en jazzelsker som sjelden drar skikkelig på, er Mastersound DueUndici en sjelden perle, sofistikert, elegant og oppløst; men med 2 x 11 Watt settes det en del grenser for galskap, da. :)

I den andre enden lydmessig, finner du f.eks. den konkurransedyktig prisede Cayin CS-55A, overraskende gode til tross for at de bruker KT88, en rørtype jeg i grunn ikke er veldig glad i, men her har Cayin fått det til. Denne spiller rock også med godt skyv.

På bruktbørsen ligger en Audio Research VSi60 for en veldig fin pris, dette er ikke typisk rør, men den er utrolig tøff og brutal, og har temmet KT88-rørene veldig flott. Et klasseprodukt.

Og ellers ligger en Audio Note SORO SE ute for bytting, min personlige favoritt blant de nevnte, dette er en fabelaktig allrounder, sjekk med selger om han er villig til å selge den i stedet for å bytte den i noe annet...

Bare av nysgjerrighet, hva utgjør "temmet" kt88 lyd? Har selv en Music Reference rm-200 mk2 som låter utrolig bra med kt88, en viss heving i mellombassen har den, men det passer meg bra

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.664
Torget vurderinger
2
Lyric har to Cayin innbytte rørforsterkere i prisklassen på Finn. En 300b SET og et par KT88 monoblokker . Sjekk også hos Mala

oal

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.11.2007
Antall liker
2.048
Torget vurderinger
3

Hei!
Tusen takk for supre forslag!
Det ble Audio Research!!😊
Så får det bli en singel ended etterhvert!😊☀
Ha en fortsatt strålende søndag!!
//
Christian

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.382
Sted
Nøtterøy
Det ligger også en Cary SLI-80 på Finn. Har ikke hørt denne men skal visstnok låte meget bra. Vil nok låte bedre enn mange rørforsterker på rytmisk musikk.

• Liker
Reaksjoner: oal
Topp Bunn