De funker rasende bra med en fornuftig motorisert rørforsterker, aller helst Single Ended om det kommer innenfor budsjett.
Jeg vil si det er litt avhengig av hvilken musikksmak du har, og hvor høyt du ønsker å spille.
Dersom du er en jazzelsker som sjelden drar skikkelig på, er Mastersound DueUndici en sjelden perle, sofistikert, elegant og oppløst; men med 2 x 11 Watt settes det en del grenser for galskap, da.
I den andre enden lydmessig, finner du f.eks. den konkurransedyktig prisede Cayin CS-55A, overraskende gode til tross for at de bruker KT88, en rørtype jeg i grunn ikke er veldig glad i, men her har Cayin fått det til. Denne spiller rock også med godt skyv.
På bruktbørsen ligger en Audio Research VSi60 for en
veldig fin pris, dette er ikke typisk rør, men den er utrolig tøff og brutal, og har temmet KT88-rørene veldig flott. Et klasseprodukt.
Og ellers ligger en Audio Note SORO SE ute for bytting, min personlige favoritt blant de nevnte, dette er en fabelaktig allrounder, sjekk med selger om han er villig til å selge den i stedet for å bytte den i noe annet...
Lykke til!