Audiomix skrev:
Sjekk med Audiofoni om du trnger slike. DE har de beste.
Men du vil trolig ha mer utbytte av å bytte til "riktige" rør.
Enig i at de sannsynligvis er de beste. Konstruksjonsmessig gir de i alle fall svært godt inntrykk, og har vist seg å ha effekt i det tilfellet jeg har hørt på. Min bror hadde dem på sin EL34-baserte MingDa. Den var ikke spesielt kilen, hørbar mikrofoni var det i alle fall ikke. Dessuten er de ganske pene. Kjøp de, så er du i alle fall trygg på at du har valgt noen som gir klar effekt. Og oppdater gjerne tråden med dine inntrykk etterhvert.
Men med all respekt for dine kunnskaper om rør, for de tar jeg på alvor siden du vet utrolig mye mer enn meg, så er det vel ikke sikkert at han har mer å hente på nye rør. Det er du sikkert enig i når du ser hva han har, men også med originalrør ville det vel være verdt det hvis produktet er veldig kilent for mikrofoni. Det kan ødelegge endel når det blir for ille. Men som jeg skriver har du veldig mye mer peil enn det jeg kan skilte med, så det er vel fullt mulig at du har rett hvis det dreide seg om billige kinarør. Jeg har ingen personlig erfaring med utstyr der mikrofoni er et problem, så jeg kan jo bare gjette meg til resultatet.