rød diamant forsterker

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Det har vært en tøff tid under nedstengningen. I løpet av den tiden eksperimenterte jeg med nye ideer. Til å begynne med laget jeg skisser på baksiden av gamle kalendere. Og endelig så designet dagens lys. Det var mange måneder senere at jeg skjønte at Douglas Self og jeg hadde snublet over det samme designet. Hver forsterker har sine egenskaper. Denne er ikke annerledes. Det er mange ting om forsterkere for eksempel. En forsterker er en variabel motstand som sitter mellom strømforsyningen og høyttalerne. Hvis forsterkeren er en perfekt variabel motstand. Da kan du bare lytte til strømforsyningen uten forvrengning. Om strømforsyningen din har reserve til å reprodusere det som ble registrert er en annen sak. Mange ganger vil du høre anmeldere kommentere at denne eller den forsterkeren kan drive eller ikke drive denne eller den høyttaleren. Det hele koker ned til kjøttet på beinet og egenskapene til den variable motstanden.
Det gir meg stor glede å vise frem designet mitt.
The Red Diamond 2022.png

sofferud

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2004
Antall liker
81
Sted
Kjeller
For oss som vet opp og ned på en loddebolt, men ikke akkurat har gått på elektro, så hadde det vært interessant med en videre beskrivelse

Er det tenkt for kommersiell produksjon? DIY, eget bruk?
Spesifikasjoner, ytelser, forvrengning?

(Litt skeptisk, men lar tvilen foreløpig komme til gode)

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
221
Spennende! Ryddig og lettlest skjema! Jeg liker særlig at du har tegnet strømmkildene og annen "tjafs" utenfor hovedskjemaet.

Ellers er jeg ikke enig i din generelle betraktning av grensesnittet mellom forsterker og høyttaler. Jeg vil heller si at en ideell effektforsterker oppfører seg som en spenningskilde som moduleres av lydsignalet. Spenningskilde = 0 ohm utgangsimpedans.

Har du testet kretsen i praksis? Eller simulert den??

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Derav skepsis, men hvis dette er en Nigeriasvindel som ender i olabilløp så vil jeg være med fra starten 😎
Forvrengning er mellom 0,005 % til 0,01 %. Ja du kan lage til personlig bruk.

Sist redigert av en moderator:

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Spennende! Ryddig og lettlest skjema! Jeg liker særlig at du har tegnet strømmkildene og annen "tjafs" utenfor hovedskjemaet.

Ellers er jeg ikke enig i din generelle betraktning av grensesnittet mellom forsterker og høyttaler. Jeg vil heller si at en ideell effektforsterker oppfører seg som en spenningskilde som moduleres av lydsignalet. Spenningskilde = 0 ohm utgangsimpedans.

Har du testet kretsen i praksis? Eller simulert den??
Du har rett i påstanden din. Vi har begge en litt annen måte å uttrykke det på. Det vil fungere bra i en simulator og i det virkelige liv. Takk for komplimentene.

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Min gave til deg i dag
Her er LTSpice-filene. Merk at identifikatorene i simulering er forskjellige fra identifikatorene i diagrammet

Vedlegg

Hurra_mann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Antall liker
221
Kretsskjemaet viser ingen elektroniske sikringsmekanismer, slik som kortslutningssikring av utgangtrinnet og overstrømsvern i VAS. Uten slik sikring kan forsterkeren lett havarere.

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Kretsskjemaet viser ingen elektroniske sikringsmekanismer, slik som kortslutningssikring av utgangtrinnet og overstrømsvern i VAS. Uten slik sikring kan forsterkeren lett havarere.
Takk for din tilbakemelding. Bølgeformene generert av VI begrenser lyden hardt. Ved normal bruk vil ikke VAS gå til silisiumhimmelen. Beskyttelsen skjer via sikringene for kortslutningsbeskyttelse. Beskyttelse er viktig men en gang i blant kan man godt kjøre med toppen ned. Lag gjerne din egen spin off

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.569
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nei, tidligere Harrison audio lab som har designet og delt endel konstruksjoner på diyaudio.com.
Brukes nok google translate så oversettingen blir noe kunstig.
Jeg har bygget et par av disse og de er gode.

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Tja, prøver han å selge noe? Forstår jeg det rett kan hvem som helst nå lage denne forsterkeren basert på det han har delt, eller?
Jeg ser etter betatestere både lyttende og vitenskapelige målinger som kan gi en sannferdig objektiv vurdering, spesielt hvis du har symef, 1diffqc eller en annen forsterker fra linjen. Hvis du liker det, liker du det. Hvis det ikke er bra for deg, er det ikke bra for deg. Føl deg fri. Du får PCB og diagrammet og stykklisten innen en uke. Det er noen forskjeller med produksjonsmodellen. Bruk den kun til personlig bruk.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.455
Torget vurderinger
2
@Høvdingen - tror du må ta affære her.
Jeg har fjernet en rekke innlegg i tråden.

Harrison er reell, og la oss holde tråden seriøs.

Årsaken til skrivemåten er at hans morsmål ikke er norsk, og han må bruke Google for å oversette.

Det vil nok være en hårfin linje her mellom DIY og salg, men det skal jeg forklare for han.

Mvh
Høvdingen

P

parafinoksen

Gjest
Jeg har fjernet en rekke innlegg i tråden.

Harrison er reell, og la oss holde tråden seriøs.

Årsaken til skrivemåten er at hans morsmål ikke er norsk, og han må bruke Google for å oversette.

Det vil nok være en hårfin linje her mellom DIY og salg, men det skal jeg forklare for han.

Mvh
Høvdingen
Da beklager jeg til @modulardesign og resten her for urettmessig mistanke. Jeg syntes bare innleggene kom litt vel ut av det blå, men ok. Igjen – beklager.

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Jeg kan sende PCB-ene til en frivillig som kan dele dem ut til interesserte diyers. Jeg vet ikke hvor mange som er interessert, men jeg tror 20 er et godt sted å begynne. Du kan bruke så lang tid du vil på å bygge og tilbakemelding vurdere det som en liten vennskapsgave, siden du vet at ingen er en øy og var hverandres krydder

Topp Bunn