- Ble medlem
- 27.12.2003
- Antall liker
- 22
Etter å ha flyttet inn i nytt lytterom ble den gode lyden helt ræva. Ullen og inne lukket og uten den flotte 3 dimensjonaliteten som gjorde at høyttalerne "forsvant". Etter en del omrokkering fant jeg fram til en pålassering som gav god lyd igjen.(+ byttet ut lakrislisskabel med 1000 kr kabel mellom komponentene)
Simulerte frekvsnsgang i CARA og tenkte jeg ville dele erfaringen her. Rommet er 5,8m dypt og 4,08 bredt, 3,2 m takhøyde.
Case 1 dårlig/øvre :
Høyttaler står med front 0,8m fra bakvegg og 1 m fra sidevegg. Lytteposisjon er i midtmellom høyttalere i en avstand av 3,6
Case 2 bra/nedre:
Høyttaler står med front 1,65m fra bakvegg og 1 m fra sidevegg. Lytteposisjon er i midtmellom høyttelere i en avstand av 3,8 til 4,8 m fra bakvegg. Simulering viser bakre posisjon. Låter bra i både 3,8m og 4,8m
Ser jo noen forbedringe i case 2 men det er tydelig at frekvensgangen ikke forteller alt..
AP Virgo II må stå langt fra bakveggen, iallefall hos meg :
Sleiven
Simulerte frekvsnsgang i CARA og tenkte jeg ville dele erfaringen her. Rommet er 5,8m dypt og 4,08 bredt, 3,2 m takhøyde.
Case 1 dårlig/øvre :
Høyttaler står med front 0,8m fra bakvegg og 1 m fra sidevegg. Lytteposisjon er i midtmellom høyttalere i en avstand av 3,6
Case 2 bra/nedre:
Høyttaler står med front 1,65m fra bakvegg og 1 m fra sidevegg. Lytteposisjon er i midtmellom høyttelere i en avstand av 3,8 til 4,8 m fra bakvegg. Simulering viser bakre posisjon. Låter bra i både 3,8m og 4,8m
Ser jo noen forbedringe i case 2 men det er tydelig at frekvensgangen ikke forteller alt..
AP Virgo II må stå langt fra bakveggen, iallefall hos meg :
Sleiven
Vedlegg
-
407.2 KB Visninger: 334