Ønsker anbefaling Råd og tanker til komponentvalg for studentoppsett

KrMaH

Fersking
Ble medlem
12.04.2022
Antall liker
0
Sted
Bærum
Hei folkens!
Min første post her!
Er sønn av en hifi interessert far, kan være han ser denne tråden her også da jeg veit han er her... 😅
Uansett...
Bor for øyeblikket på studenthybel, og savner lyd...
Tenkte å få satt opp TVen, samt et lite anlegg bestående av forsterker, dac, hodetelefoner og et par bokhyllehøytalere... 😎
Så til sakens kjerne...
Fattern har sagt jeg skal få låne er par stax lambda + drivere, men nevnte at de trenger en god forsterker for å levere til drivern. Jeg har fra før et sett dali concept surround, en denon reciever, en technics tokanals effektforsterker og en sub...
Vurderer å bruke denon recievern, men har en følelse av at den kanskje ikke er en god match med staxene? Men hva med technicsen? Fikk en tanke om å kanskje skaffe en god preamp (gjerne passiv) og et par aktive høytalere til å bytte mellom de?
Skal kjøpe ifi zen one signature og bruke kilde 😎
Denon recieveren tar så himla mye plass, og hadde lyst på en løsning som krevde litt mindre plass 😅
Noen som har noen gode inspirasjoner og tanker på hva jeg burde se etter? Gjerne brukt, siden dette er på budsjett 😅

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.304
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Du trenger en aktiv pre til Stax?
Bruker du Denon og Technics samtidig? Denon som pre?

P

parafinoksen

Gjest
Hvis du skulle gått for andre høyttalere og en integrert forsterker, hva slags budsjett snakker vi om?

P

parafinoksen

Gjest
Dette?

Topp Bunn