Rå, men nogenlunde liten, bærbar

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Vurderer å skaffe meg ny bærbar da jeg synes den jeg har er litt vel stor å drasse på. Det er en Acer 5920G med 15.4" skjerm.

Tenkte da om det finnes noen beist med f.eks. 13.3" skjerm til en ikke så altfor gal pris.
- HDMI-kontakt er nesten et must
- gjerne Blu-Ray spiller, men kan evt ha en ekstern
- Gjerne litt robust
- Og den bør ha greit grafikk-kort, da jeg vil ha muligheten til å kunne kjøre 3D-greier, f.eks. spill.

Noen som har noen hete tips? ;D

Smibakkjen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Antall liker
5
Sted
Sogn og Fjordane
Dell XPS M1330 eller nye XPS 13 burde vel gå ann å konfigurere til et passelig nivå. M1330 har jeg selv, er veldig portabel, bruker stort sett bare den, ripper musikken til/på en stasjonær maskin og kjører Squeezecenter på den, men det er vel alt, M1330 blir brukt til alt annet.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.814
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Smibakkjen skrev:
Dell XPS M1330 eller nye XPS 13 burde vel gå ann å konfigurere til et passelig nivå. M1330 har jeg selv, er veldig portabel, bruker stort sett bare den, ripper musikken til/på en stasjonær maskin og kjører Squeezecenter på den, men det er vel alt, M1330 blir brukt til alt annet.

Jeg er omtrent i samme situasjon som deg Pengvim i tillegg til at jeg skulle hatt anbefalinger
om en snerten liten ultimat sak som primært skal egne seg til avspilling mot USB-dac

Anses denne som et godt alternativ da lurer jeg nå jeg litt på - evt. hvilke andre < 15"?

Er det greit for deg Pengvim at vi utvider tråden med tilleggsspørsmålet mitt - hvis ikke slett :)

Mvh
Jan P.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Det er selvfølgelig greit med tilleggsspørsmål. Lurer littegrann på det sjæl faktisk, når jeg tenker meg om.

Har titta litt på Siemens-Fujitsu sin Amilo SA3650. Den har mulighet for et slags eksternt grafikk-kort, noe FSC kaller Amilo GraphicBooster.

Noen som vet noe om den? Den er vel relativt ny så vidt jeg vet, og det er lite å finne om den på nettet til nå. Jeg syntes det virker som en god løsning med eksternt grafikk-kort, da jeg antagelig ikke vil sitte å spille når jeg ikke er hjemme uansett. Grafikkboksen kan byttes ut med en bedre en når det kommer også, så man kan holde seg relativt oppdatert.

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Tja, hva med en Lenovo Thinkpad?

Jeg ville vurdert f.eks en T400 http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_NM332NO?open&OpenDocument&epi=web_express
http://prisguide.hardware.no/product.php?product_id=99678.

Ganske liten og snerten, og i den profesjonelle T serien til Lenovo. Den har gode kompromisser mtp ytelse og størrelse hvis du ikke skal gå for en "ultraportabel", men da er ofte 3D spill ol utelukket.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Tja, jeg tror nok jeg vil holde meg nede på 13" størrelse.

Kanskje noen alternativer til den fra Fujitsu som jeg skrev om i forrige innlegg heller? ;)
Liker veldig godt det konseptet med å kunne ha eksternt grafikk-kort og skjerm. Kanskje jeg bare blir nødt til å kjøpe den på nett og bruke bytteretten om jeg ikke blir fornøyd.. ::)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Dell Studio XPS 13 ser også interessant ut. Noen som har erfaring med den?

Topp Bunn