PVR dekoder

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg har parabol, og har nettopp mottatt en PVR dekoder fra Canal Digital. I bruksanvisningen står det for å sikre
at mottakeren kan motta DTT-kanaler, må jeg først kontrollere at min "geografiske plassering har DTT-dekning, og at du bruker riktig antenne". Canal Digital forutsetter øyensynlig at alle vet hva DTT er, noe som ikke stemmer for mitt vedkommende. I dag er det søndag, og kundeservice hos CD er ikke tilgjengelig. Derfor spør jeg her på forumet: Hva er DTT, hvilket formål har DTT, og har DTT noe med meg å gjøre etter som jeg har parabol (jeg har fått med meg at DTT har noe med digitalt bakkenett å gjøre)? Og hvorfor funker ikke det medfølgende Smartkortet (det gamle kortet mitt fungerer).
Forøvrig sto det i følgeskrivet fra CD at det skulle følge med et nytt mikrobølgehode. Jeg kunne ikke finne noe hode, og ringte CD igår. Etter mye knoting og om & men fikk jeg til slutt kontakt med et menneskelig vesen som kunne fortelle meg at neida, mikrobølgehodet kom i egen sending, det. Kunne de ikke skrevet det i følgeskrivet? Idioter som meg er jo dømt til å begynne å lure, når man ikke finner det man skal.
Og hva er en Ethernet kabel? Det samme som DTT-kabel? Det forekommer meg at brukermanualen kun forstås av folk som kan så mye om dette at de ikke har behov for noen brukermanual... :mad:

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Det nye smartkortet må stå i ihvertfall en time før det virker. Mottakereren må samtidig være påslått og aktiv.

Hadde samme her også. Etterpå virket det fint. Kortet må aktivere seg hja. signalene fra satelitten el.l.

De fleste dekodere har inngang for bakkenett-antenne. Dette er kun for at du som bruker skal kunne bruke samme tuner til både parabol og bakkenett, dvs. slippe 2 bokser.

Topp Bunn