Pussig problem Tandberg TR200

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.209
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Jeg har en Tandberg TR200 med et pussig problem.
Når jeg kobler til lydkilde til AUX/TAPE/PHONO inngang så får jeg ikke lyd i høyttalere
Får ingen radiolyd på FM, MEN jeg får lyd fra kilde koblet til en av inngangene når jeg trykker på FM knappen.

Alt ser greit ut inni radioen, og jeg skjønner ikke helt hvor jeg skal begynne å lete.

Veldig fint eksemplar dette med palisander treverk, men dessverre så har den dette problemet.

Er det noen som har vært borti lignende?

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
15.077
Sted
Ytterst i havgapet...
Mange år siden jeg var inni en slik, umiddelbart høres det ut som noe lurk i velgersentralen..... kontaktrens, masse knappeksersis, og gjerne lttt trykklyft for få ut noe skitt og lort.... sjekket loddinger på knappene...??

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Antall liker
5.323
Enig med Aurora sitt førstevalg. Inngangbryterne på disse gamle Tandbergradioene velger ikke inngang fra en bus. Men sender signalet gjenneom alle bryterne. Derfor kan en inngang feile pga kontaktproblem i en annen bryter enn den man trykker inn.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.209
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Renset bryterne, og det hjalp.
Nå fungerer inngangsvelgere som de skal
Neste problem som dukket opp var at lyden er ganske mye svakere på høyre side enn venstre.

Kan dette være på grunn av at den store kondensatoren i utgangen er i ferd med å "ryke"?

Topp Bunn