PurePower strømrens

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei
I dag er det mange aktører som har utstyr for at vi kan få ren strøm til våre komponenter.
Det er forskjellige måter å angripe dette problemet på, men et firma som har noen meget interessante produkter er Pure Power med modellene 2000i, 1050i og 700i.

Er det noen her på sentralen som eier, har eid eller på annen måte har erfaring med disse produktene? Hadde satt pris på om noen kunne delt med seg av sine erfaringer.

www.purepoweraps.com

På forhånd takk.

Mvh
RBN

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.388
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Ved første øyekast ser det ut til at fossekraft er synonymt med Clean Power.
Da trenger ikke vi en slik boks ;)

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Nei, kanskje ikke. Noen vil jo ha det til at alt låter likt uansett.

Er det virkelig ingen som har vurdert eller har noen erfaring med disse boksene?
Minner om at det faktisk er kabler både til og fra disse. Det pleier å hjelpe til på responsen :)

Mvh
RBN

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Antall liker
894
Jeg hadde valget mellom denne og PS Audio Power Plant Premier da jeg skulle anskaffe meg strømgenerator. Det forhandler opplyste var at PurePower hadde såpass mye viftestøy at den helst burde plasseres i et annet rom enn det hvor det skulle lyttes til musikk i. Valget falt derfor på PPP. Om denne påstanden er riktig kan jeg ikke bekrefte, men nå er det vel slik at PPP er mye mer energieffektiv i forhold til tidligere modeller. Slik at det kanskje ikke helt urimelig å tro at dette også gjelder i forhold til konkurrerende modeller og at PPP derfor er mer stillegående.

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
2
Hei.
Har en 1050 som brukes på alt untatt effekter.Er meget fornøyd.
Den holder konstant 230v,har batteri som redder deg ved strømbrudd.
Så her er det lydmessig Søndag natt hele uken.
Den er viftekjølt,så den høres litt når musikken ikke spiller.
Anbefales. ;)

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Det er Torus power du skal sjekke ut. Lyric er forhandler..

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.388
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
fibreist skrev:
Hei.
Har en 1050 som brukes på alt untatt effekter.Er meget fornøyd.
Den holder konstant 230v,har batteri som redder deg ved strømbrudd.
Så her er det lydmessig Søndag natt hele uken.
Den er viftekjølt,så den høres litt når musikken ikke spiller.
Anbefales. ;)
Har du UPS til effektforsterkerene også?
Uten det hjelper det lite med back up til de andre delene.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Hei og takk for tilbakemeldinger.

Hvis det er forstyrrende viftestøy blir det ikke aktuelt med PurePower. Får dillerium bare jeg hører litt brum.
Uansett hva jeg går for må det testes her i heimen. Det er ikke ønskelig å tape dynamikk eller på annen måte forringe lyden. Kan jo hende det låter best slik det er nå.

Mute skrev:
Det er Torus power du skal sjekke ut. Lyric er forhandler..
Bruker ikke du Isotek Sigma sammen med Quantum? Mener å huske det. Er Torus bedre enn dette siden det er det du anbefaler?

Mvh
RBN

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Bruk penga på evnt. akustikkforbedrene tiltak , systemet ditt leverer som f...med den strømmen de har:)

Ooops! blir vel feil svar i feil tråd, sorry OT, men tror dette er mest kostnadseffektivt lell....
mvh

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Jeg har testet Qx4 og Sigmas i en lengre periode og synes det var små forbedringer pr krone. PPP styrte jeg unna. Lest at den har mye feil. Torus har jeg muligens troen på. Hvis Bryston står bak kan det ikke være mye hokuspokus tilnærming:..

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
kwil skrev:
Bruk penga på evnt. akustikkforbedrene tiltak , systemet ditt leverer som f...med den strømmen de har:)

Ooops! blir vel feil svar i feil tråd, sorry OT, men tror dette er mest kostnadseffektivt lell....
mvh
Hallo kwil.
Jeg tenker både akustikk og strøm, med hovedvekt på akustikk. To tanker samtidig vet du. Prøv det en gang du også :)
Har også fått pm'er med gode forslag som jeg tar med videre.

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
Mute skrev:
Jeg har testet Qx4 og Sigmas i en lengre periode og synes det var små forbedringer pr krone. PPP styrte jeg unna. Lest at den har mye feil. Torus har jeg muligens troen på. Hvis Bryston står bak kan det ikke være mye hokuspokus tilnærming:..
Har også blitt skeptisk til PPP etter diverse skriverier. Skal heller ikke glemme at de aller fleste virker å være fornøyde. Det er vel mandagseksemplarer her også. Får se om det ikke blir en telefon til Lyric når det blir alvor

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
RBN skrev:
kwil skrev:

mvh
Hallo kwil.
Jeg tenker både akustikk og strøm, med hovedvekt på akustikk. To tanker samtidig vet du. Prøv det en gang du også :)
Har også fått pm'er med gode forslag som jeg tar med videre.
Har prøvd (to tanker samtidig) funker ikke her, GJØRE to ting samtidig derimot går fint ;) (eksemplene passer ikke her)

Ser forøvrig frem til en prøvelytt til ditt nå innspilte kremutstyr, venter vi ikke på en tilbakemlding av dine inntrykk i en annen tråd også.

Ikke mere OT herfra, kjør strømrenseeraringer.

mvh

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg har eid en PurePower1050. Strømnettet mitt var :mad:%(//&())( :-[. Meget bra beskyttelse, og batteridriften gjør at du ikke trenger å frykte strømbrudd. Den har etter det jeg husker mer komplett beskyttelse enn PPP.
Viftestøy ???. Ja, et lett sus når du står nærme. Mindre enn det som er "vanlig" av summing fra trafoer. Jeg satt 2m fra den, og støy var aldri et tema. Det var hørbart, men veldig lite.
Ellers bør den høres. Den gjør noe med lyden som kanskje ikke alle liker. 1050 kan om ønskelig også brukes til medium store effekttrinn. Den har stor kapasitet.

Hilsen Tommy

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Antall liker
1.598
empty skrev:
Hei.
Jeg har eid en PurePower1050. Strømnettet mitt var :mad:%(//&())( :-[. Meget bra beskyttelse, og batteridriften gjør at du ikke trenger å frykte strømbrudd. Den har etter det jeg husker mer komplett beskyttelse enn PPP.
Viftestøy ???. Ja, et lett sus når du står nærme. Mindre enn det som er "vanlig" av summing fra trafoer. Jeg satt 2m fra den, og støy var aldri et tema. Det var hørbart, men veldig lite.
Ellers bør den høres. Den gjør noe med lyden som kanskje ikke alle liker. 1050 kan om ønskelig også brukes til medium store effekttrinn. Den har stor kapasitet.

Hilsen Tommy
Hei
Jeg kommer til å sitte i overkant av 4 m fra boksen. Da er kanskje ikke støy noe tema.
Jeg ser du skriver "Den gjør noe med lyden som kanskje ikke alle liker". Kan du forklare dette litt nærmere? Lytteinntrykk etc.
Er det lov å spørre hvorfor du ikke benytter denne i dag?

Mvh
RBN

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
24
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
RBN skrev:
empty skrev:
Hei.

Hilsen Tommy
Hei
Jeg kommer til å sitte i overkant av 4 m fra boksen. Da er kanskje ikke støy noe tema.
Jeg ser du skriver "Den gjør noe med lyden som kanskje ikke alle liker". Kan du forklare dette litt nærmere? Lytteinntrykk etc.
Er det lov å spørre hvorfor du ikke benytter denne i dag?

Mvh
RBN

Hei.
Uten å kunne si noe om hvor følsom du er for støy, tror jeg ikke du kommer til å plages på 4m. Vi prøvde den i Moss Audio Klubb på den avstanden, og støy ble ikke diskutert overhode.
Når det gjelder påvirkning på lyden, "varmet" den opp lydbildet hjemme hos meg. Lyden ble tyngre og fetere, men også strammere og mer ryddig. Dette var konklusjonen til klubben også, men det var uenighet om dette var til det bedre eller verre. Uansett hadde den hadde en ganske klar påvirkning som bør høres hjemme. Jeg har også eid et Shunyata Hydra 8 strømfilter, og den hadde nogenlunde samme påvirkning hjemme hos meg.
Hvorfor solgte jeg? Nettleverandøren min ryddet opp på linja, så tilførselen ble mer stabil, samtidig som at jeg byttet forsterker til en mindre kilen. Da forsvant mye av behovet for boksen, og pengene ble lagt i noe viktigere.

Hilsen Tommy

HSobstad

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
141
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Hei
Vurderer også strømrens. To kandidater er så langt funnet. PP Premier og Purepower 2000i. Begge leverandørene har hatt problemer med tidligere modeller.

Purepower 2000i er den nyeste modellen og har vel også høyest effektivitet så langt jeg kan huske.

PP Premier har vel allerede en god del reviews. Purepower 2000 synes å ha færre. Her er en ganske omfattende tråd jeg har lest meg gjennom etter beste evne: http://www.goodsoundclub.com/Forums/ShowPost.aspx?PageIndex=10&postID=9233

Min konklusjon, så langt, er:
- Purepower 2000i virker å være en liten klasse over PP Premier. (men dette er kun synsing og magefølelse fra min side)
- Purepower 2000i er bedre og mer utviklet enn Purepower 1050i
- Modell 2000 har mer kraft en 1050 og vil følgelig belastes mindre, noe som trolig gir mindre støy.
- Artikkelen fra "Romy the Cat" avslører at kombinasjonen høysensitive høyttalere og små SET forsterere kan gi litt hum. Dette har jeg tatt opp med importøren, som har tilbudt meg å returnere hvis noe slikt skjer. Det er rette holdningen. Fabrikken jobber like fullt med en bug-fix på dette.
- Litt mer forskning må til...

Mvh
Helge

Topp Bunn