Puls klokke

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
Jeg lurer på og kjøpe en puls klokke, og jeg ser noen modeller har div. statistikk egenskaper, hvor man plugger til datan etc..
Hva anbefaler dere av puls klokker? Gjerne i litt forskjellige prisklasser, men må ha mulighet til og koble til data så man kan ta en titt på trening... :)

laidback

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
38
Svært sjeldent jeg anbefaler noe som helst, men trener du ute på sykkel, løping, ski, etc. så se på en med GPS. Jeg har en Garmin Forerunner 305.

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
Jeg løper. Skal se nærmere på den klokka!
har også fått med meg att polar gir bra kvalitet..

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Garmin Forerunner 305 er god, men STOR. Forerunner 405 er mindre og ser bedre ut, kan kanskje mangle noe på funksjonalitet (men dette kjenner jeg ikke godt nok til). Har 305 selv, men synes den er for stor og ønsker å bytte til noe nytt.

Disse klokkene gir uansett en ny dimensjon til løping med puls, distanse, hastighet og dataoverføring. (kult med visning av løpetur i google earth etterpå).

Polar har også gode klokker,men de er dyrere og har ekstern GPS (hos Garmin er GPS enheten integrert i klokka)

Her er Forerunner 405.

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
Todd skrev:
Garmin Forerunner 305 er god, men STOR. Forerunner 405 er mindre og ser bedre ut, kan kanskje mangle noe på funksjonalitet (men dette kjenner jeg ikke godt nok til). Har 305 selv, men synes den er for stor og ønsker å bytte til noe nytt.

Disse klokkene gir uansett en ny dimensjon til løping med puls, distanse, hastighet og dataoverføring. (kult med visning av løpetur i google earth etterpå).

Polar har også gode klokker,men de er dyrere og har ekstern GPS (hos Garmin er GPS enheten integrert i klokka)

Her er Forerunner 405.
Virker som den har alt jeg trenger.
Hvor riktig er distanse måleren i gps'en? har lest att 305 kan vise feil, 20-30% (noen jeg syns høres rart ut), noen som har sjekket dette?
Tar en tur innom noen butikker etter ferien, ser den ligger på 2400kr på internett så håper "butikken min" har den til en bra pris :)

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
46
Forerunner 305 er absolutt ikke så upresis. Minimal feilmargin på distanse. Løper du 22 km vil klokka vise til nærmet lik 22km, så den er bra på det.

Den viser dog ikke 100% korrekt fart "der og da", men det har jeg aldri brydd meg om, bruker da heller gj.snitt fart siste km. Jeg kommer likevel til å velge Polar neste gang fordi jeg synes Garmin 405 fortsatt er litt stor.

Lykke til!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.566
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Bruker selv en Polar RS800 (tror jeg den heter).

Synes den fungerer veldig bra. Den har "Ekstern" GPS, med direkte mapping til Google Earth. Dette er en funksjon seom selvsagt er gøy - og den ble mye brukt til å begynne med. Nå gidder jeg vel nesten aldri å bruke den lengre.

Du bør kanskje tenke litt på hva du er på jakt etter - og til hva slags trening du skal bruke den til.

Det var en annen tråd om samme tema for bare kort tid siden...bla noen sider bakover her på off topic!

Mvh
OMF

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.158
Torget vurderinger
4
Suunto har også mange fine pulsklokker.

Selv har jeg den forrige toppmodellen til Polar (SX725) men for min del er det Garmin sin største sykkel GPS som tiltaler meg mest. Den kan også brukes i lomme når en f. eks løper og en kan få visning av turkart i målestokken 1:50 000.

Polar har en utmerket kundeservice men jeg opplever iallfall min klokke som ganske knotete i bruk.

Topp Bunn