PSU til Raspberry Pi 4 som Roon endpoint

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.980
Antall liker
3.831
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Noen som vet om en Raspberry Pi 4 profiterer lydmessig fra en bedre PSU?
Bruker den som Roon endpoint med Roon core i en eldre Mac mini.
Hadde minien rett i DACen før og jeg innbiller meg at det ble en liten forbedring med RPI (nettopp satt opp- har ikke hatt anledning til å teste så veldig nøye)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.148
Antall liker
10.646
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hei, skal ikke ta alle over en fjøl men jeg hadde en "low noise" basert psu basert på TPS7A4700 (Output Voltage Noise : 4 μVRMS) og var fornøyd og spilte på den.

Av ulike årsaker måtte den vike til for å brukes til noe annet og fant fram en Apple Ipad lader koblet direkte til RPI3 (og 4).
Ikke et fnugg av forskjell.

Archimago har også målt resultat av forskjellige PSU til rpi og ikke funnet noen forskjell på signal ut fra den.

Ta det for det det er verdt, men min erfaring. Folk hører jo stor forskjell på underlag under nettverksswitch så jeg kan være på virkelig ville veier ;)

Vet ikke om det er denne artikkelen eller en annen. Bare å søke rundt.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.148
Antall liker
10.646
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Joda men dette er bare min opplevelse og mening. Mange andre opplever kjempeforskjeller på det. Ps. Apple laderene er kvalitet og målemessig bra også.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Gå for den nye laderen til Apple med 20W USB-C. Skulle ikke forundre meg om den målemessig er den beste på markedet, og med 20W er det jo nok å ta av.
Når personen på Elkjøp later som han ikke hørte hva du sa og prøver å prakke på deg noe tilsvarende fra Sandberg(eller annet jallamerke) som sikkert leverer mindre w og koster det samme eller mer, så takker du høflig nei.
 
Topp Bunn