PS 3 optisk til Harman Kardon HD 970 *problem*

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har kjøpt meg en HK hd970 cdspiller som jeg skal bruke som drivverk til min Theta dac. Men HK har jo digital innganger både coax og optisk inn, så jeg tenkte å koble min PS3 til denne slik at jeg kunne få bedre lyd når jeg spiller og ser film.

Jeg har gått inn på menyen i ps3 og huket av for digital lyd ut, koblet til en optisk kabel som det lyser av på der denne skal kobles inn i HK spilleren. Kobler til HK spilleren, og velger inngang. På coax så står det i displayet no signal ( har ikke koblet til noe der), når jeg så velger den optiske inngangen så står det: PCM 48.0 kHz men det kommer ikke lyd ut av forsterker.

Så prøver jeg en cd i spilleren og jeg har ikke flyttet på rca kabelen som går fra HK spilleren til forsterker, og da har jeg lyd. Velger så optisk og det er dønn stille.

Er det noen som ser hva jeg gjør galt?

Mvh
Peter ( frustrert )

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
Sikker på at det er utganger og ikke innganger?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
32.669
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Veldig rart at du får opp 48 kHz. Blir det oppsamplet noe sted? Må du muligens gå inn på en eller annen meny og klikke tilbake til 44.1 ?

mvh

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Roberth skrev:
Sikker på at det er utganger og ikke innganger?
Heisenn. Harman Kardon spilleren har 2 digitale inngenger, 1 optisk som jeg prøver å bruke og 1 coax. I tilett så har den 1 coax utgang. Så jeg tror jeg har koblet riktig.

Stusser på at HK spilleren mottar 48 kHz signal.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
tkr skrev:
Veldig rart at du får opp 48 kHz. Blir det oppsamplet noe sted? Må du muligens gå inn på en eller annen meny og klikke tilbake til 44.1 ?

mvh
Det er det jeg stusser på også, inne i menyen på ps3 der jeg kan velge å aktivere digitalutgangen (optisk) så har jeg mulighet til å velge dvs huke av på DTS, DD, pluss Pcm 44.1 kHz og 48kHz som er default og jeg får ikke huket ifra 48kHz lineær pcm.

Om noen vet om hvordan jeg får gjørt dette så hadde jeg satt stor pris på hjelp.

Mvh
Peter

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Hei Peter,

Jeg tror peket med PS3 og setup på lyd er at 48khz angir båndbredden på DTS- og DD-formatene. H/K spilleren kan nok ikke konvertere høyere enn 44.1khz, standard PCM-format. Skru av valgene for DTS og DD og velg 44.1 som default. Tror det burde gjøre susen.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Stoffe skrev:
Hei Peter,

Jeg tror peket med PS3 og setup på lyd er at 48khz angir båndbredden på DTS- og DD-formatene. H/K spilleren kan nok ikke konvertere høyere enn 44.1khz, standard PCM-format. Skru av valgene for DTS og DD og velg 44.1 som default. Tror det burde gjøre susen.
Heisann.

Dettehar jeg prøvd uten at det har noe å si for de valgene keg kan ta på 48 og 44.1 kHz. Begge desse står huket av som default og jeg får ikke avhuket dem. Selv om dts og dd pluss blu-ray lyden hd master og dd master eller hva de nå heter er avhuket. Det er bare 48kHz jeg ikke får gjort noe med.

Mvh
Peter

Topp Bunn