|
Har prøvd litt sånne, men fordelen med de dyre er også å se om armen er korrekt montert.Har ikke prøvd dem selv, men har et litt annet tips jeg tillater meg å komme med.
Selv om Feickert-protractoren er et flott verktøy som er artig å eie og bruke, så er den jo dyr.
Med en printer og litt tykt papir, lager du uten å overdrive verdens beste protraktor selv med Conrad Hoffman’s Arc Template Generator.
Kan lastes ned herfra:
Conrad's Free Stuff
...og leses om her:
https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=16849
Feickert er sikkert hakket enklere, men dette er gratis, og blir i hvert fall ikke mindre nøyaktig.
Det programmet er laget for Windowstullinger og byr på problemer for forfinete osx-brukere. Men fortvil ikke; last ned CrossOver (14 dagers prøvetid) og kjør programmet på macen. Funket ypperlig her i gården. Print ut på litt tykt fotopapir.Har ikke prøvd dem selv, men har et litt annet tips jeg tillater meg å komme med.
Selv om Feickert-protractoren er et flott verktøy som er artig å eie og bruke, så er den jo dyr.
Med en printer og litt tykt papir, lager du uten å overdrive verdens beste protraktor selv med Conrad Hoffman’s Arc Template Generator.
Kan lastes ned herfra:
Conrad's Free Stuff
...og leses om her:
https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=16849
Feickert er sikkert hakket enklere, men dette er gratis, og blir i hvert fall ikke mindre nøyaktig.
Men dette gjelder jo uansett hvilken protractor man velger, så har man i utgangspunktet "den mest nøyaktige" protractoren, så...Mest nøjagtig hvad angår resultat, afgøres af dig selv. Hvor godt du får aflæst protractoren og hvor præcist du med hænderne får indstillet pu.
Men dette gjelder jo uansett hvilken protractor man velger, så har man i utgangspunktet "den mest nøyaktige" protractoren, så...Mest nøjagtig hvad angår resultat, afgøres af dig selv. Hvor godt du får aflæst protractoren og hvor præcist du med hænderne får indstillet pu.
Joda... Ikke egentlig uenig, men å rotere PU en grad eller to er samtidig helt uproblematisk.Men dette gjelder jo uansett hvilken protractor man velger, så har man i utgangspunktet "den mest nøyaktige" protractoren, så...Mest nøjagtig hvad angår resultat, afgøres af dig selv. Hvor godt du får aflæst protractoren og hvor præcist du med hænderne får indstillet pu.
Nemlig.
Men nemmest med protractor der passer med armens geometri, så man slipper tviste pu.![]()