Protraktor Dr Feikert, Pojekt Align IT

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
Hei
Lurer på om noen her har noen erfaringer med protraktorer som Dr Feikert NG og projekt Align It?
Forskjeller og slikt. Er de like bra? Det er jo litt forskjellige på pris osv..

Mvh J.O

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.917
Sted
oslo
Dr feickert er i alle fall kjempebra, og lar deg velge mellom Baerwald, Stevenson og Löfgren.
Tror pro-ject kun har en alignment.
Baerwald kanskje?

Ser nå uansett ut til at pro-jecten vil gjøre en god jobb til en billig penge.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har ikke prøvd dem selv, men har et litt annet tips jeg tillater meg å komme med.

Selv om Feickert-protractoren er et flott verktøy som er artig å eie og bruke, så er den jo dyr.

Med en printer og litt tykt papir, lager du uten å overdrive verdens beste protraktor selv med Conrad Hoffman’s Arc Template Generator.

Kan lastes ned herfra:

Conrad's Free Stuff

...og leses om her:

https://www.vinylengine.com/turntable_forum/viewtopic.php?t=16849

Feickert er sikkert hakket enklere, men dette er gratis, og blir i hvert fall ikke mindre nøyaktig.

Sist redigert:

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
462
Torget vurderinger
24
Har ikke prøvd dem selv, men har et litt annet tips jeg tillater meg å komme med.

Selv om Feickert-protractoren er et flott verktøy som er artig å eie og bruke, så er den jo dyr.

Med en printer og litt tykt papir, lager du uten å overdrive verdens beste protraktor selv med Conrad Hoffman’s Arc Template Generator.

Kan lastes ned herfra:

Conrad's Free Stuff

...og leses om her:

Feickert er sikkert hakket enklere, men dette er gratis, og blir i hvert fall ikke mindre nøyaktig.
Har prøvd litt sånne, men fordelen med de dyre er også å se om armen er korrekt montert.
På min spiller har jeg litt justeringsmuligheter der også..
Hadde vært deilig å få alt på plass...

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ja, men det gjør du jo med en linjal også. :) ...og man kan jo (sikkert med Feickert også) justere inn nullpunkter som passer til den monteringsavstanden armen faktisk har. :)

Var bare et tips. Selvsagt uansett alltid kult med skikkelig verktøy. :)

• Liker
Reaksjoner: J.O

JonasH

Naturlig nysgjerrig
Ble medlem
22.11.2012
Antall liker
2.289
Sted
Nord Trøndelag
Torget vurderinger
16
Har selv Dr.Feickert sin.
For meg som ikke har all verdens erfaring med slikt, var denne veldig enkel å bruke.
Synes også den generelt var enklere å jobbe med under justering. (Se pickup mot linjene osv.)
Så har den som du skriver flere muligheter i ett verktøy.
Hadde tidligere ClearAudio sin Protractor. Liker Dr.feickerts bedre så solgte da Clearaudio sin.

Her er en link til vurdering av disse. (+ andre som blir kommentert)

Clearaudio vs. Dr. Fieckert NG protractors | Steve Hoffman Music Forums

Jonas

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1

Kan lastes ned herfra:

Conrad's Free Stuff

...og leses om her:

Det programmet er laget for Windowstullinger og byr på problemer for forfinete osx-brukere. Men fortvil ikke; last ned CrossOver (14 dagers prøvetid) og kjør programmet på macen. Funket ypperlig her i gården. Print ut på litt tykt fotopapir.

IMG 2.jpg

Vedlegg

• Liker

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Antall liker
14.008
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Uten tvil den enkleste - og sannsynligvis mest nøyaktige hva angår resultat - protraktoren jeg har vært borti.

• Liker

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295
Dr Dong.

Mest nøjagtig hvad angår resultat, afgøres af dig selv. Hvor godt du får aflæst protractoren og hvor præcist du med hænderne får indstillet pu.
Men ellers enig, en to-punkts-protractor er alt man behøver.:)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Mest nøjagtig hvad angår resultat, afgøres af dig selv. Hvor godt du får aflæst protractoren og hvor præcist du med hænderne får indstillet pu.
Men dette gjelder jo uansett hvilken protractor man velger, så har man i utgangspunktet "den mest nøyaktige" protractoren, så...

nils valla

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2012
Antall liker
295
Men dette gjelder jo uansett hvilken protractor man velger, så har man i utgangspunktet "den mest nøyaktige" protractoren, så...

Nemlig.
Men nemmest med protractor der passer med armens geometri, så man slipper tviste pu.:)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2

Nemlig.
Men nemmest med protractor der passer med armens geometri, så man slipper tviste pu.:)
Joda... Ikke egentlig uenig, men å rotere PU en grad eller to er samtidig helt uproblematisk.

Med Conrad-protractoren kan man jo tilpasse til det meste, da. Bare å sjonglere littegrann med radier og hvis mulig monteringsavstand for å treffe samme offset/hta og nullpunkter som produsenten har brukt.

Topp Bunn