Prosjekt RIAA 20k

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg kommer til høsten til å oppgradere til ny riaa og har ca 20k i budsjet her.

Nytt og brukt vurderes.

Min shortlist består idag av:

Linn Akurate
NLE 20
Modwrights RIAA
Rega's riaa til ca 18k
ASR Basis (brukt)
Manley steelhead (brukt)

Dette er kun en kjapp liste som kommer til og bli lenger eller kortere, så kom bare med forslag eller erfaringer.

Linn's Akurate ligger godt an, sammen med Modright's kandidat. Ingen av disse er testet ut.

McLaren

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
McLaren skrev:
Linn's Akurate ligger godt an, sammen med Modright's kandidat. Ingen av disse er testet ut.
Regner med at du mener Uphorik............
Har ikke hørt noen av kandidatene, men hvis Uphorik er 90% av Urika bør den være meget aktuell.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Den virker veldig lett og tilpasse denne Linn RIAA'en.

McLaren

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
467
Torget vurderinger
4
Mange valg med hensyn på last og muligheter for å lodde inn den motstanden som virker best for optimal lyd klinger bra i mine ører.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Aesthetix Rhea brukt burde kunne oppdrives innenfor budsjett. Hører absolutt med på lista. Stereophile og TAS har hatt den som årets produkt i flere år. Alt for lite blest om denne perlen av en riaa her på berget. Rudi gjorde en fin test på audiophile.no. Har selv hatt noen habile riaa trinn innom her i løpet av vinylkarrieren, og Rhea er det beste jeg har hatt i hus til nå. Det finnes sikkert andre som er bedre. Spørs vel litt hva man er på jakt etter og hvor mye man betaler. Sikkert lurt å gjøre som deg å sette et budsjett først.

Stikkord for Rheas lyd er; dynamikk og oppløsning. Låter utmerket med orginalrør, men hever seg en klasse eller to med gode NOS rør. Selv benytter jeg utelukkende Telefunken rør i alle posisjoner. Akkurat dette med rør-rulling er kanskje haken med rene rør riaa'er, eller så er det nettopp det noen finner tiltrekkende. Muligheten for å dyrke frem akkurat den lyden man er på jakt etter med rør bytting... Jeg har i hvertfall funnet roen inntil jeg har råd til en signatur oppgradering, eller får investert i klimaanlegg til hula så jeg klarer leve med varmen av Aesthetix IO i tillegg til det som avgis fra stæsjet jeg har nå..

S

Stereo_Mono

Gjest
Kom litt tregt på banen med å se denne tråden gitt.

Jeg har jo nylig anskaffet meg Rega sin IOS MC RIAA trinn og ser overhodet ikke tilbake på noe annet.
Nå har jeg bare hatt ASR mini basis mk2 og en overraskende god til prisen Sugden RIAA som referanse den siste tiden, men IOS er i en helt annen liga når det gjelder støy (mangel) og fantastisk deilig flyt. Vil kanskje si at den er litt fyldig i klangen. I hvertfall med P9 og Jubilee. Det at du kan justere on the fly på fronten gjør det også litt mere moro. Gøy med knapper gitt :D
Hvor holder du til i landet McLaren? Kan jo ta en titt på den og muligens få til en demo hos meg om du er på østlandet :)

P

Parelius

Gjest
Sett Herron VTPH-2 på shortlisten din også.

Det var visst en dansk forhandler, men den nettsiden var ikke å oppdrive når jeg sjekket.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.575
Torget vurderinger
1
Audio Research PH-5 bør komme på lista......

nlykke

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2008
Antall liker
12.927
Ikke overse Fosgate Signatur . . . Et utrolig interresant produkt i denne prisklassen.
Mvh Petter.

Topp Bunn