Prosessor hjelp!

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Har Nad M15HD2 prosessor som jeg er MEGET fornøyd med, men sliter litt med 2 ting.

1# Er det mulig å kjøre "pink noise" på høyttalerene, slik at jeg kan måle db manuelt?

2# Klarer ikke å lagre "crossover" når jeg er inne på "høyttaler innstillinger" Når jeg slår av og på prosessoren, så er innstillingene tilbake til forrige eiers "oppsett".

Håper det er noen som har positive tilbakemeldinger om dette. takk på forhånd :D

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Pink noise kan du spille av fra en cd elle nedlastet til en minnepenn. Har ikke kjennskap til Nad sine prosessorer, men rart vist den har pinc noise til bruk under kalibrering. Når det gjelder crossover, kan det tyde på att det er en lagrings modus du ha glemt og trykke på. Vist du får stilt inn ny crossover frekvens og den er borte neste gang du slår på prosessoren er det som regel att du har glemt og lagre de nye innstillingene.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.249
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Fant ut hvordan jeg lagrer innstillinger. :D
Har vært gjennom menyen og tviler på at det er mulig å få fram test toner på NAD M15 HD2.

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Antall liker
197
Torget vurderinger
8
Fant ut hvordan jeg lagrer innstillinger. :D
Har vært gjennom menyen og tviler på at det er mulig å få fram test toner på NAD M15 HD2.
Bruker selv en cd med mange forskellige test frekvenser, tror og dette kan lastes ned fra nettet.

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
860
Sted
osøyro
Du kan laste frekvens lyder fra nettet, eller høre di online. Online har jeg gjort det selv når det kommer til subwoofere, men det ligger alt mulig på nettet.

Mvh Imagine

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
2.071
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Du har en tast som heter test på nad fjernkontrollen . Trykk på den der det trengs. Da får du tone mener jeg.

Topp Bunn