Propper til trening

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
636
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
Jeg tenkte vi kunne dele erfaringer med treningspropper (Bluetooth).

Jeg har eid mine RHA True Connect ca 3 uker nå.

Egenskaper:
Separat forbindelse (signaler sendes ikke fra en master gjennom hodet)
Svært god, naturlig, velbalansert, oppløst og punchy lyd. Virkelig overraskende bra, selv på piano, fiolin og selvsagt på listemusikk (guilty pleasures funker til trening:) )
Montert riktig (se bruksanvisning) fungerer de til løping, styrke, romaskin
Batteriet holder fint til flere timers bruk (specs: 5t propp + 20t fra boksen), men man bør lade boksen minst 1 gang i uka er min erfaring.
Mangler app med Justeringsmuligheter (EQ), men savnes ikke pga perfekt balanse. Ingenting stikker seg ut. Kan pause/starte bytte sanger og justere volum med klikk på proppene.
Ikke elektronisk støyreduksjon eller mulighet til å forsterke lyder fra omgivelsene (trafikk)
Følger med ulike typer propper (silicon/plast og skum) i 3 ulike strl. Skum isolerer støy godt og låter topp.
De fungerer dessuten bra til telefonsamtaler

Kjøpt på Hifiklubben i Grensen.
Vurderte Jabra og Sennheiser, men valgte RHA pga antatt bedre lyd enn Jabra og fravær av kabel mellom proppene slik Sennheiser har. Har altså ikke testet de andre.
https://www.rha-audio.com/us/products/headphones/true-connect
 
Sist redigert:

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
636
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
Takk! Så ikke den såpass langt tilbake. Søkte på trening og RHA uten å finne den gamle tråden. Dere må gjerne slå disse sammen

Håper forøvrig andre vil dele sine erfaringer med RHA, Sennheiser, Jabra, Beats, Plantronics, Bose m.fl.
Så noen kommenterte en dump støy fra føttenes støt mot underlaget når man løper (Jabra Elite). Jeg har også merket dette svakt med RHA True Connect, men såpass svakt at jeg glemmer det når treningen er i gang. Det følger med 6 forskjellige par propper. Alle i skum skal rulles tynne i 5 sek og så holdes på plass i 30 sek mens de ekspanderer. Jeg hadde ikke lest det før første økt. Trodde jeg måtte teste de største proppene, men det hjalp å lese bruksanvisningen:)

 
Topp Bunn