Promitheus dac?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Er på utkikk etter en rimelig dac, men er egentlig uten peiling på hva jeg skal se etter. Har sett at denne: http://www.promitheusaudio.com/dac.htm har fått mye positiv omtale på audiocircle`s digitalforum. Er det noen som har hørt denne eller som har andre forslag, ikke selvbygg da jeg er tidenes dårligste med loddebolt. Har eller kikket på mood-lab "the concept", men magefølelsen sier at jeg burde gå gor Promitheus dacen...Alle innspill belønnes med takk og positive energier, på forhånd takk
mvh. Svein.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Ja..fikk den i hus i dag og har fått spilt noen timer..
Jeg sier bare WOW!!! absolutt fantastisk og det er uinnspilt 8)
Dacen er transformator basert så man må regne med mange timers innspilling, men uansett så sitter jeg bare å gliser ;D ;D ;D

Dette er definitivt mitt beste hifi kjøp noen gang, og det til ca.2800 med frakt ferdig levert på døra.
Byggekvaliteten er strålende... 8)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Hva endte du på prismessig med frakt og alt?

Er det et DIY-produkt eller kommer det ferdig sammenskrudd?

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Det ble ca. 2800 Kr. med frakt (Dhl på døra), er vel litt avhengig av Dollarkursen.
Dacen kommer ferdig skrudd sammen, men tar litt tid da den bygges for hånd på bestilling (håndvikles trafoer osv. tilpasset strømnettet til hver enkelt kunde). Dacen har to op-amper som er montert med dip sokler så man kan eksperimentere litt for den som vil det. Dacen har valgfri gain (1-2 el.4 volt).
Siste modell (min) fraviker bildet på hjemmesiden litt ved at det er to Leds på fronten og topp og bunnplate nå er i svart.
Jeg kjøpte min med oppgradert pulstransformator, noe som bare kostet 20$ ekstra.
Er en lang tråd om dacen her: http://www.audiocircle.com/circles/index.php?topic=41093.0

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvordan er de første lytte inn trykkene av denne ? Fortell fortell... :)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Til tider ekstremt bra, litt ujevn under innspillingstiden, er trafo basert så trenger ekstremt lang innspilling.
Lyden er varm, er vel litt mellomtone fokusert men uten tap av detaljer, hører detaljer som tidligere har druknet i miksen,avslører lag på lag i musikken, skiller ekstremt mye på innspillinger (størrelse på lydbilde osv.), myk og behagelig helt uten antydning til digital klang.
Er hittil ekstremt fornøyd og dette er definitivt mitt beste hifi kjøp til dags dato.
Må legge til at jeg slapp uten å betale merverdigavgift selv om pakken var inne hos tollvesenet.
Har stort sett bare min egen cd-spiller som referanse i eget anlegg (thule spirit 150b) til sammenligning.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvilken volt styrke bruker du på utgangen? Vurderer å kjøpe en selv....Er et billig ekspriment forsåvidt :)

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Akkurat nå bruker jeg 1 volts utgangen, driver å spiller inn så den har stått på flere døgn nå, men syntes det var litt mer trøkk med 4 volt så blir vel å stille den på det igjen. Har fått omgangssyke i familien samt mye jobbing, så det har blitt lite med lytting de siste dagene. Skifte av volt er forresten utrolig enkelt ved hjelp av to jumpere (en for hver kanal) og er godt vist i manualen. Ellers holder inntrykkene seg. ;D

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Det viktigste med valg av spenningsnivå på utgangen er er vel at man ikke driver preampen til klipping...

Topp Bunn