Programvare for prosjektstyring

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.595
Sted
Holmestrand
Har noen gode forslag til programvare for prosjektstyring som ikke koster hele arma?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.870
Det kommer helt an på hvor komplekst og stort prosjektet er. Ufravikelige rapporteringskrav spiller også inn.

En kombinasjon av winproject, word, power point og excel rekker langt i de fleste sammenhenger.

T

theStig

Gjest
På jobben bruker jeg HP Openview servicedesk... løsning til. tja... 2 mill kanskje? hehe

Til enkle ting holder det med Excel, eller OpenOffice sin "Excel", sistnevnte gratis.

S

Slubbert

Gjest
Microsoft Project kan fås som en utvidelse til Office-pakken. Mye kan sies om Microsoft-programvare, men Office gir faktisk god integrasjon og arbeidsflyt IMO. Når det virker...

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
Jeg synes MindManager har funka veldig greit til litt enklere ting der visualisering er viktig.
Hele greia blir som et interaktivt tankekart. Ganske snasen sak bare man får brukt den litt.

www.mindjet.com

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.780
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Litt avhengig av hvilken prosjektstyringsmetodikk du foretrekker, men jeg har god erfaring med GDPM (Goal Directed Project Management) - og programvaren GDPM tools. Gjerne i sammen med msproject. MS project er fint til visualisering , gjennom gant diagram og slikt. Viser framdrift etc, men er ikke like mye styrt gjennom kvaliteten til de ulike delmålene som oppnås i et prosjekt.
http://www.gdpm.com/gdpm/index.php?q=node/98

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
xerxes skrev:
Har noen gode forslag til programvare for prosjektstyring som ikke koster hele arma?
Hvordan type prosjekter er det ? Vi bruker egenutviklet software for salg og prosjektstyrig på konsulentnivå. Samt på styring av utvikling etter scrum model. Min erfaring er at det er sinnsykt mye bedre å ha en programvare som gjør akkurat det man vil den skal. Fremfor å ha noe som gjør ting nesten som man vil og en hel masse annet man ikke har bruk for.

Topp Bunn