PRODUSENT - har ofte mest/best informasjon om sitt produkt

M

MusicBear

Gjest
I noen tråder, som eksempelvis vennetråder. Lurer jeg noen ganger på om dette forbudet mot at produsenter kan mene noe - under TYDELIG fremvisning om at de er nettopp det - kunne vært sett på/vurdert av de som bestemmer sånt på dette utmerkede nettstedet.

Anno 2015 mener jeg vi er så opplyste at vi klarer å skille på en eventuell kommentarer fra Mark Levinsons norske importør - og Herr Gulliksen fra Ytre Enebakk eller hvem det måtte være eller hvor man kommer fra.

Dette forbudet overfor leverandører er bra nok og greit nok det, på generelt basis. Samtidig som verden ellers er åpen for den som spør eller svarer. Hvor man i mange tilfeller skulle ønske info fra den som kan mest - ofte produsent/leverandør/selger - men forutsatt tydelig angivelse av identitet.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.575
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Her er uansett bransjereglene.

Særregler for folk tilknyttet bransjen:

9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.

11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.

12) Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.

13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.

M

MusicBear

Gjest
Joda bambadoo - jeg vet - men tillot meg å reflektere litt over det allikevel :)

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Enig med deg MusicBear. Det beste hadde kanskje vært å få direkteinfo fra konstruktørene. Fulgte noen år nøye med på for eksempel Brystons forum på AudioCirlce hvor James Tanner fra Bryston svarer så godt han kan og forespør teknikerene hvis det er noe han ikke vet. Veldig lærerikt.

Det er nok en del hemlighetskremmerier konkurrentene i mellom så å få vite den fulle og hele sannhet om hvorfor ting lyder som de gjør får vi nok ikke, men er helt enig at bransjeaktørene godt kunne vært mer aktive med å dele konkret info om funksjonalitet og tekniske løsning.

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
695
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
8
Spørsmålet blir da om Bransjeaktørane også bør kunne få unntak som under pkt 12 eller 13, når dei poster i Vennetråder for produkta sine!? Eller bør dei som i dag IKKJE ha slikt unntak?

Det er kanskje alt tenkt tankar om dette hos Høvding og Moderatorar!?

Mvh Arild

Her er uansett bransjereglene.

Særregler for folk tilknyttet bransjen:

9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.

10) Det er heller ikke tillatt for folk med tilknytning til bransjen å starte diskusjoner som dreier seg om egne produkter, men du har lov til å svare på direkte spørsmål fra private brukere angående pris, teknisk oppbygging og produktets tilgjengelighet på markedet.

11) Bransjeaktører skal gi seg til kjenne ved å sende Høvdingen en PM slik at brukernavnet vil bli markert med "Bransjeaktør". Hvis du som bransjeaktør lager en signatur (som vises under alle innlegg), er det kun lov til å skrive "jeg representerer ......", og det er ikke tillatt å ha linker til forretning eller navn på merker i signaturen.

12) Unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "Bransje-avdelingen". Her er kan bransjeaktører fritt snakke og reklamere for egne produkter.

13) Et begrenset unntak fra regel 9 og 10 gjelder i "DIY og Utvikling". Her er det tillatt for bransjeaktører å komme med innspill i diskusjoner, samt starte innlegg som omhandler utvikling av produkter. Det er ikke tillatt for bransjeaktører å starte innlegg eller reklamere for produkter som er tilgjengelig for salg.

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.512
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Jeg har hjulpet mange produsenter i hi-fi bransjen.
Veldig mange av dem vet lite eller ingenting om
konkurentene.
Mange er så oppslukt av deres egene produkter
at brukere ofte vet mer enn produsentene.
Dette gjelder selvfølgelig ikke tekniske løsninger
og heller ikke alle.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Jeg skjønner virkelig ikke at det er noe problem med regelverket her. Bransjeaktører har jo lov til å svare på tekniske spørsmål om produktene, og dessutene kan de mene så mye de vil under "Bransjeavdelingen". Men vil du virkelig spørre en importør eller en produsent om lydkvalitet på egne produkter og forvente et objektivt svar?

Topp Bunn